۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۱۲

نجفی:

بازارچه های خود اشتغالی به هنرمندان فرش باف گیلانی واگذار شود

بازارچه های خود اشتغالی به هنرمندان فرش باف گیلانی واگذار شود

رشت - استاندار گیلان طی بازدید از نمایشگاه فرش دستباف گیلان، اداره كل تعاون ، كار و رفاه اجتماعی را موظف كرد که بازارچه خوداشتغالی را هرچه سريعتر در اختيار فرش بافان و هنرمندان صنايع دستی قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نجفی عصر یک شنبه در بازدید از نمايشگاه فرش دستبافت و محصولات صنايع دستی گيلان، که به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان برگزار شده، گفت: مديران برای حل مشكلات اشتغال و توليدكنندگان عزم راسخ دارند و تا امروز اقدامات مثبت و جهت دار در زمينه توسعه فرش دستبافت در حال انجام است که به این واسطه انتظار داريم جايگاه فرش گيلان بيشتر ارتقاء يابد.

وی از افزايش بيش از سه برابری توليد فرش دستبافت در گيلان در دوسال گذشته خبر داد و افزود: با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته در زمينه فرش دستبافت، توليد اين محصول از ۱۲ هزار متر مربع اكنون به ۴۵ هزار متر مربع افزايش يافته است.

استاندار گیلان برضرورت در اختيار قرار دادن بازارچه های  خوداشتغالی اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی برای ايجاد نمايشگاه دائمی فرش دستبافت وصنايع دستی تاكيد كرد و اظهار داشت : نبايد اجازه دهيم توليد كنندگان فرش برای بازاریابی دچار رنج و مشقت شوندو حتی اگر نياز باشد قسمتی از ساختمان استانداری را برای ایجاد بازار فروش در اختيار اين عزيزان قرار خواهم داد.

 نجفی خاطرنشان كرد :گيلان جايگاه فرشهای نفيس است اما اين جايگاه كمتر شناخته شده كه با برگزاری اين نمايشگاه ها و ايجاد مركز دائمی نمايشگاه صنايع دستی و فرش دست بافت، اين محصول بيشتر شناسانده مي شود.

وی ضمن قدردانی از همكاری خوب برخی از بانكها در اعطای تسهيلات و حل مشكلات توليد كنندگان افزود : با توجه به ظرفيت های خوب استان در زمينه توليد فرش  متاسفانه هنوز گيلان ابرند شناخته شده ای در این زمینه ندارد.

گفتنی است سومين نمايشگاه فرش دستبافت و محصولات صنايع دستی استان  با ۴۶ غرفه، بيست وسوم بهمن در سالن وارش رشت گشايش يافته و تا اول اسفند ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ داير است که

بیش از ۱۵۰۰ تابلو فرش دستباف و بیش از ۷۰۰ تخته فرش تولیدی اتحادیه‌های صنفی تولیدکنندگان، اتحادیه شرکت های تعاونی، کارگاه‌های متمرکز و نیمه متمرکز استان گیلان در معرض دید عموم قرار گرفته است.

کد خبر 2496429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha