۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۱۳

میرزاده:

20 چالش دانشگاه آزاد شناسایی شد

20 چالش دانشگاه آزاد شناسایی شد

رئیس دانشگاه آزاد گفت: با مستقر شدن تیم جدید مدیریتی در یک سال و نیم گذشته نزدیک به ۲۰ چالش عمده در بخش های مختلف دانشگاه از سوی مسئولان شناسایی و مشخص شد .

به گزارش خبرگزاری مهر، آخرین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی بعد از ظهر روز گذشته به ریاست حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد و با حضور اکثریت اعضا برگزار شد.

حمید میرزاده در خصوص شصت و نهمین اجلاس سراسری این دانشگاه که در روزهای ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه برگزار می شود گفت: در این اجلاس مهمترین چالش های دانشگاه که از نخستین روز حضور تیم مدیریتی جدید وجود داشته است ،طرح خواهد شد و روسای واحدها و مراکز دانشگاهی باید در این اجلاس و کمیسیون های تخصصی و بررسی دستورالعمل ها حضور داشته باشند.

وی در خصوص ۲۰ چالش مهم در دانشگاه آزاد گفت: با مستقر شدن تیم جدید مدیریتی در یک سال و نیم گذشته نزدیک به ۲۰ چالش عمده در بخش های مختلف دانشگاه از سوی مسئولان شناسایی و مشخص شد که در این مدت بخش عمده ای از توان و انرژی مدیران و کارکنان دانشگاه در جهت برطرف کردن این چالش ها بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: به لطف خدا و تلاش تمامی دوستان بخش قابل توجهی از این چالش ها هم اکنون بر طرف شده و یا در حال برطرف شدن است که گزارش تمامی اقدامات انجام شده در این مسیر در اجلاس سراسری دانشگاه که در چهارشنبه ۲۹ بهمن برگزار می شود، ارائه خواهد شد.

میرزاده در تشریح برخی از چالش های عمده پیش روی دانشگاه در ۲ سال گذشته اظهار داشت: زیان ده بودن برخی از واحدها، توقف بخش قابل توجهی از پروژه های عمرانی در یک سال و نیم دوره مدیریت قبلی، بالا رفتن هزینه های جاری دانشگاه، تغییر هرم سنی جمعیت کشور و کاهش چشمگیر متقاضیان ورود به دانشگاه به ویژه در مقاطع کاردانی و کارشناسی تنها بخشی از چالش های پیش روی دانشگاه در این مدت بوده است.

وی به انتشار مجموعه قوانین دانشگاه آزاد اسلامی در ۷ جلد از سوی دفتر حقوقی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: با تلاش این دفتر و زحمات بی شائبه مصدق و همکارانش در شورای راهبردی حقوقی این دانشگاه، بخش قابل توجهی از قوانین دانشگاه در سطوح مختلف تدوین شده و به چاپ رسیده است که به امید خدا در اجلاس تعدادی از این کتابچه ها رونمایی خواهد شد ، همچنین مجموعه این قوانین هم اکنون در سایت دانشگاه در دسترس است.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه امسال ۲ تا ۱۰ درصد درآمد غیرشهریه ای در دانشگاه آزاد اسلامی محقق شده است، گفت: در حال حاضر وابستگی ما به بودجه ۹۰ درصد است و بنای ما این است که سال آینده این وابستگی به ۸۴ درصد برسد.

میرزاده اظهار داشت: امیدواریم که تا پایان اسفندماه ۹۳، تعداد واحدهای زیان ده به زیر ۱۰۰ واحد برسد و برای سال آینده هزار میلیارد تومان در بخش پزشکی هزینه می شود.

وی افزود: مصوبات شورای دانشگاه به عنوان یکی از اسناد بالادستی سرلوحه برنامه ها و فعالیت های ما در دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه های مطرح دنیا نظیر استنفورد و هاروارد با کمک فارغ التحصیلانشان به دستاوردهای بزرگی دست یافتند، گفت: باید مشارکت کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در فعالیت ها بیشتر شود.

کد خبر 2496510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha