۲ اسفند ۱۳۹۳، ۸:۵۴

شکریه:

تشکیل شرکت ملی سرمایه‌گذاری اصناف در بهبود صادرات کشور موثر است

 تشکیل شرکت ملی سرمایه‌گذاری اصناف در بهبود صادرات کشور موثر است

رشت - نایب رییس اول اتاق اصناف کشور ضمن ارائه پیشنهاد تشکیل شرکت ملی سرمایه گذاری اصناف عنوان کرد: تشکیل شرکت ملی سرمایه‌گذاری اصناف در بهبود صادرات و واردات کشور موثر است.

 جلال‌الدین محمد شکریه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اقدامات اولیه کارشناسی برای تشکیل شرکت ملی سرمایه‌گذاری اصناف در اتاق اصناف کشور آغاز شده است گفت: تشکیل شرکت ملی سرمایه‌گذاری با توجه به شرایط اقتصادی کشور و وجود ظرفیت و توانمندی در اصناف می‌تواند در بهبود صادرات و واردات کشور موثر واقع شود.

وی تشکیل این شرکت را در راستای تحول اقتصادی در جامعه عنوان و بیان کرد: در صورت تحقق تشکیل این شرکت، این اقدام می تواند موجب رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال متوازن و پایدار شود زیرا اشتغال در بخش صنوف از پایداری بیشتری در مقایسه با سایر بخش‌های خصوصی برخوردار است.

شکریه با بیان این که این شرکت می‌تواند وضعیت صادراتی اصناف و تولید را در بازارهای هدف شناسایی کند افزود: با توجه به نیازهای بازارهای هدف باید تولیدات داخلی را با نیازهای بازارهای خارجی همگن کرد و نمی‌توان از تولیدکننده صنفی انتظار داشت که به تنهایی در آن بازارها حضور یافته و به طور مستقیم نسبت به تولید و صادرات اقدام کند.

وی با توضیح شرح وظایف شرکت ملی سرمایه گذاری ادامه داد: شرکت فوق با هماهنگی های اولیه نوع، مقدار و میزان تولید واحد صنفی را مشخص می کند و حتی فروش آن را به وی تضمین می دهد.

شکریه شرکت ملی سرمایه‌گذاری اصناف را یک پتانسیل موثر برای صادرات دانست و تصریح کرد: این شرکت می‌تواند سرمایه‌های پراکنده صنوف کشور را جذب کند و در قالب یک شرکت بزرگ و توانمند برگزار کننده  نمایشگاه‌های داخلی و خارجی شود و در حوزه صادرات و واردات کالاهای مورد نیاز صنوف فعالیت کرده و در تنظیم بازار نقش قابل توجهی ایفا کند.

وی با بیان اینکه دولت به شرکت ملی سرمایه‌گذاری اصناف اعتماد بهتری خواهد کرد ادامه داد: اگر قرار باشد شرکت ملی سرمایه‌گذاری اصناف واسط بین دولت و مردم باشد یقینا دولت به چنین مجموعه‌ای که اتاق اصناف کشور آن را راهبری خواهد کرد، اعتماد بهتری خواهد کرد.

این کارشناس اقتصادی همچنین شکل‌گیری این مجموعه را موجب بالفعل‌شدن توان صنوف دانست و یادآور شد: می‌توانیم کالاهای مورد نیاز واحدهای تولیدی داخلی را شناسایی و پس از تولید، کالاهای فوق را به خارج از کشور صادر کنیم. بنابراین مطمئن هستم چنانچه این شرکت در ساختار اقتصادی کشور شکل بگیرد یکی از عوامل تاثیرگذار در امر توسعه و اشتغالزایی خواهد بود.

وی تاکید کرد: برای تشکیل این شرکت تمام عوامل دولتی باید دست به دست هم دهند تا این شرکت در کشور ایجاد شده و در این زمینه مورد حمایت ساختاری، اداری، مالی و بانکی قرار گیرد.

شکریه همچنین بهبود فضای کسب و کار را یک ره‌آورد مهم از شکل‌گیری این شرکت دانست و با بیان اینکه واحدهای تولیدی کشور ظرفیت صادراتی دارند گفت: با وجود این ظرفیت ها، به دلیل بی اطلاعی از بازارهای هدف،  توانایی صادرات برای واحدهای تولیدی وجود ندارد.

وی افزود: تولیدکننده باید فارغ از هر دغدغه‌ای فقط به امر تولید بپردازد و نباید انتظار داشته باشیم یک بنگاه اقتصادی کوچک یک کار بزرگ صادراتی انجام دهد.

نایب رییس اول اتاق اصناف کشور در همین رابطه تشکیل یک اتحادیه صادراتی صنفی و یا ایجاد یک خوشه صادراتی را از درون شرکت ملی سرمایه‌گذاری اصناف از راهکارهای لازم برای رفع این مشکل عنوان و بیان کرد:تشکیل شرکت ملی سرمایه‌گذاری می‌تواند این کار بزرگ را به سرانجام برساند.

شکریه این اقدام اتاق اصناف کشور را اقدامی عمیق و شگرف در جهت تحول اقتصادی بزرگ در جامعه اصناف دانست و اظهار داشت: تشکیل این شرکت یکی از اهداف دیرینه اینجانب بوده و در صورت تحقق این اقدام می تواند موجب رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال متوازن و پایدار شود چرا که اعتقاد بر این است که اشتغال در بخش صنوف از پایداری بیشتری در مقایسه با سایر بخش‌های خصوصی برخوردار است.

کد خبر 2500666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha