۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۸:۵۹

حجت الاسلام حمیدی:

دشمنان به جای ایران خود منزوی شده اند

دشمنان به جای ایران خود منزوی شده اند

زاهدان- رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: دشمنان همواره سعی داشتند با توطئه های مختلف ایران را منزوی کنند اما غافل از آن بودند که خود منزوی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر یکشنبه در مراسم گرامیداشت بیست و هشتمین سالروز شهادت سرلشکر شهید حاج قاسم میرحسینی اظهار داشت:دشمنان ما با نا امن کردن کشورهای همسایه بر آنند تا شاید بتوانند با راهکار و توطئه ای این نا امنی ها را وارد ایران کنند، اما آنان غافل از این اند که مردم ایران در سایه وحدت، هوشیاری و بصیرت قدم بر می دارند.

وی افزود: این حضور در صحنه جوانان و ایستادگی ملت ایران به خوبی نشان دهنده الگو قرار دادن شهدای دوران دفاع مقدس از جمله حاج قاسم میرحسینی است که با بصیرت و ایمان در برابر دنیا ایستادند.

حمیدی افزود: تمام بها و ارزشی که امروز ایران اسلامی در جهان دارد به‌ واسطه خون پاک شهدا و ایثارگری زرمندگان دوران دفاع مقدس است چرا که آنان با الگو قرار دادن سیدالشهدا (ع) در برابر دشمنان انقلاب اسلامی ایستادند.

وی یاد آور شد: فرهنگ عاشورا فرهنگ مقاومت، فرهنگ ایستادگی و فرهنگ پیرزوی است که این فرهنگ به خوبی در دوران دفاع مقدس قابل مشاهده و درک بود.

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به بزرگ مردی های حاج قاسم میرحسینی در دوران جنگ تحمیلی اظهار داشت:شهيد ميرحسيني افتخار مردم سيستان و بلوچستان است.

وی با اشاره به رشادت های این شهید بزرگوار در لشکر ۴۱ ثارالله بیان کرد: شهيد قاسم ميرحسينی چهره ای ملی و افتخار مردم سيستان و بلوچستان و الگويی مناسب براي آزادی خواهان جهان است و باید روز به روز به بهترین شکل ابعاد اخلاقی و رفتاری این شهید برای مردمان ایران زمین باز شود.

حمیدی گفت: ارزش و جايگاه اين شهيد بزرگوار به حدی است كه رهبری معظم انقلاب فرمودند "من سيستان را با وجود اين شهيد مي شناسم. " همین تک سخن به خوبی نشان دهنده بزرگمردی این مرد آزاده بود.

وی با تاكيد بر گسترش و ترويج فرهنگ شهيد و شهادت در ميان نسل جوان افزود: با توجه به اينكه در دهه چهارم انقلاب قرار گرفته ايم بيش از پيش نسل جوان بايد با فرهنگ ايثار و فداكاری و شهادت آشنا شود.

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با بيان اينكه شهيد ميرحسينی پس از رشادتهای مختلف در صحنه های مختلف دفاع مقدس در سال ۶۴ به فيض شهادت نايل آمد گفت: شهيدان مظهر عزت و افتخار پايان ناپذير براي ايران اسلامی هستند و ياد و نام آنان در تاريخ ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهيد حاج قاسم ميرحسينی از شهداي بخش جزينك منطقه سيستان و قائم مقام لشگر ۴۱ ثارالله، سال ۱۳۶۴ در منطقه عملياتی شلمچه به درجه رفيع شهادت نايل آمد.

به همین منظور سوم اسفندماه سالروز شهادت این شهید والا مقام سیستانی، مراسمی محوری با حضور مسوولان کشوری و لشکری در زادگاه شهید جزینک سیستان برگزار شد.

کد خبر 2504258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha