۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۱۴

زاهدی:

همکاری سلیمانیه و کردستان افزایش می یابد

همکاری سلیمانیه و کردستان افزایش می یابد

سنندج – استاندار کردستان با اشاره به افزایش همکاری با طرف عراقی گفت: فعالیت گروه های تکفیری طی یک سال اخیر کاهش همکاری های بین و استان کردستان و سلیمانیه عراق را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری مشترک دو استاندار کردستان و سلیمانیه عراق اظهار داشت: متاسفانه در گذشته نیز تفاهم نامه های مختلفی بین دو طرف امضا شده است که بخشی از مفاد این تفاهم نامه ها اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: به طور مشخص می توان گفت در طول یک سال اخیر و به دلیل فعالیت گروه های تکفیری سطح همکاری های و استان کردستان ایران و سلیمانیه عراق کاهش پیدا کرده است ولی ما تلاش می کنیم که سطح این روابط و همکاری ها گسترش یابد.

استاندار کردستان با اشاره به ظرفیت های موجود بین دو استان سلیمانیه عراق و کردستان ایران برای همکاری های بیشتر عنوان کرد: سابقه همکاری و ارتباط تجاری بین کردستان ایران و سلیمانیه عراق به گذشته های بسیار دور بر می گردد و به دلیل پیوندهای تاریخی فرهنگی باید این همکاری ها گسترش یابد.

وی با بیان اینکه در سفر استاندار سلیمانیه عراق به استان کردستان تفاهم نامه همکاری جدیدی منعقد شد، بیان کرد: قرار است که در کارگروه های تخصصی برای اجرایی شدن این تفاهم نامه همکاری تشکیل شوند و موارد را به صورت ویژه پیگیری کنند.

زاهدی با اشاره  به تشکیل شورای مشترک همکاری اتاق بازرگانی سنندج و سلیمانیه یادآور شد: این مهم یک امکان برای تقویت بخش خصوصی است و انتظار می رود از ظرفیت آن در راستای تقویت و توسعه همکاری ها به شکل بهتری استفاده شود.

وی خواستار بهره برداری از ظرفیت های موجود برای گسترش همکاری ها شد و عنوان کرد: ما آمادگی داریم تا در تمامی بخش ها همکاری مناسبی با سلیمانیه عراق داشته باشیم و تجربیات خود را در اختیار آنها قرار دهیم که بخشی از این موارد در تفاهم نامه مشترک نیز قید شده است.

استاندار کردستان در پایان اظهار امیدواری کرد که با تقویت زیرساخت های لازم زمینه برای حضور هر چه بهتر تجار ایرانی در اقلیم کردستان عراق به ویژه استان سلیمانیه فراهم شود.

استاندار سلیمانیه در سفری سه روزه به استان کردستان علاوه بر دیدار با مدیران و مسئولان، از واحدهای تولیدی و سایر ظرفیت های بهداشتی و درمانی این استان نیز بازدید کرد.

کد خبر 2507485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha