۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۲۶

حجت الاسلام رحیمی:

تحقق شعار اقتصاد مقاومتی با حرف ممکن نیست

تحقق شعار اقتصاد مقاومتی با حرف ممکن نیست

زنجان- امام جمعه ابهر گفت: تحقق شعار اقتصاد مقاومتی با حرف ممکن نیست اقتصاد مقاومتی نیازمند عمل است و این عمل وقتی ممکن است که مردم و مسئولان با هم هماهنگ و در نظمی صحیح عمل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر با اشاره به روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان افزود: به میدان آوردن مردم و توجه به نقش آنها در اقتصاد مقاومتی اصلی انکار ناپذیرو غیر قابل نادیده گرفتن است. از سوی دیگر باید توجه کرد که برای تحقق شعار اقتصادی مثلث استراتژیک وجود دارد.

وی ادامه داد: سیاست گذاران، تولید کنندگان و مصرف کنندگان را باید سه ضلع یک همکاری هوشمندانه برای تحقق شعار اقتصادی مقاومتی دانست. سیاستگذاران باید بکوشند که در تصمیمات و اقداماتی که انجام می دهند تولید داخل آسیب نبیند.

امام جمعه ابهر  افزود: از سوی دیگر تولید کنندگان باید مورد حمایت و نظارت قرار گیرد. و مصرف کننده نیز باید تلاش کند کالای داخلی مصرف کند تا خدمتی به کشورو برادران خود کرده باشد.

حجت الاسلام رحیمی در ادامه به برگزاری نهمین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرده و ضمن تقدیر و تشکر از این دلاوران قهرمان پیام و فلسفه این رزمایش راحفظ سرزمین و استقلال و حاکمیت تمامیت ارضی و حفظ نهادهای اساسی و بنیادی در جامعه تقویت قدرت ملی، صلح و صفا برای دوستان و اعلام آمادگی برای پاسخگویی به هرگونه تهدید برابر دشمنان بود.

امام جمعه ابهر  همچنین به سالروز شهادت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و افزود: زهرای مرضیه در اثبات حق و مقابله با انحراف در رهبری امت اسلام هیچ کوششی فرو گذار نکرد و این امر را تکلیف خود می دانست. در قضیه فدک و خطبه فدکیه آن چیزی که جوهر اصلی کارها و پی گیریهای دخت گرامی پیامبر بود. همان دفاع از حق ولایت امیر مومنان علی (ع) بود.

حجت الاسلام رحیمی به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی اشاره کرده و گفتند: کمیته امداد یکی از مبارکترین ارگانهاست و خدمات بسیار مهم و زیادی با همت شما مردم به محرومین انجام داده است در آستانه سال جدید مستحضرید خیلی گرفتار هستند انشاالله کریمانه آن خانواده ها را نیز فراموش نکنید. و هر خدمتی به این مردم عزیز به ویژه محرومین داشته باشیم در واقع به خودمان خدمت کرده ایم.

وی  به سفر با برکت ریاست جمهوری به استان قم اشاره کرده و گفت: یقینا این سفر و این ارتباط و ملاقات با مراجع محترم تقلید خیر و برکت برا ی استان و کشور خواهد داشت.

امام جمعه ابهر  گفت: دوری از فرهنگ اهل بیت علیه الاسلام مشکلات فراوان برای مسلمین ایجاد کرده است. که یکی از آنها بی تفاوتی و بی دردی در برابر نیازها، و گرفتاریها و رنجهای برادران دینی است. این بی دردی، خودخواهی را فزونتر و مشکلات زندگی اجتماعی را چند برابر می سازد

حجت الاسلام رحیمی افزود: توجه به تربیت، توجه به حیاتی ترین مقوله انسانی است. زیرا همه سامانی ها و نا بسامانی ها، صلاحها و فسادها، سعادت ها و شقاوت ها به نوع تربیت باز می گردد. تربیت بستر خوشبختی و بدبختی انسانها و جامعه انسانی است.

وی ادامه داد: روی کردن به تربیت صحیح، پرداختن به ضروری ترین امور انسانها و جامعه انسانی است. و رسالت همه پیام آوران الهی رسالت تربیت انسانها بوده است

امام جمعه ابهر افزود: مقصد پیامبر اکرم(ص) این بوده که عبودیت و اطاعت حق را فراهم سازد و انسانهایی تربیت نماید که همه وجودشان در عبودیت حق قرار گیرد و با لطبع به ربوبیت برسند و جلوه حق شوند و خلیفه خدا، و یکی از مهمترین روشهای تربیتی، روش الگویی و آموزش و محبت است.

حجت الاسلام رحیمی افزود: در مورد این روش نیز خانواده و محیط آموزشی نقش بسزایی دارند. نقش اساتید و مربیان در تربیت بچه ها فوق العاده است. و لذا ست که می گویند معلمی شغل انبیاست. اگر یک دانش آموزی زیر سایه معلمی تربیت الهی و اسلامی بشود با هیچ مزد و پاداشی دنیوی قابل قیاس نیست. خداوند به معلم علم و ادب و اخلاق بسیار ارزش  قائل شده است.

وی گفت: از فرهنگیان عزیز و زحمتکش می خواهیم بیش از بیش به ارزش کار مقدس خود پی ببرند و تمام کرامت و عزت آخرت در گرو همین تربیتهاست. و در همین راستا وظیفه دولت نیز در قبال این فرهنگیان عزیز سنگین است. درست است که دولت نیز از نظر اقتصادی دارای مشکلات است.

امام جمعه ابهر  گفت: ولی باید یک عینک ویژه ای به فرهنگیان داشته باشد. و هر مقدار ما برای فرهنگیان عزیز هزینه کنیم واقعا هزینه نیست بلکه سپرده است. باید تلاش کنیم شان و کرامت معلم را حفظ کنیم.

کد خبر 2507703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha