۱۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۰۲

«پرواز ایکار» در تئاتر/ نویسنده‌ای که شخصیت رمانش را گم کرد

«پرواز ایکار» در تئاتر/ نویسنده‌ای که شخصیت رمانش را گم کرد

تینو صالحی بازیگر نمایش «پرواز ایکار» از اجرای این اثر از فروردین ماه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی خبر داد.

تینو صالحی بازیگر و کارگردان تئاتر درباره فعالیت های اخیرش به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر به عنوان بازیگر مشغول تمرین نمایش «پرواز ایکار» به کارگردانی محمد حاتمی هستم که قرار است بعد از تعطیلات نوروز از ۱۶ یا ۱۸ فروردین ماه ۹۴ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برود. نزدیک به ۲۰ روز است که تمرین های نمایش آغاز شده که البته من از یک هفته قبل به گروه بازیگران پیوستم.

وی ادامه داد: نمایشنامه «پرواز ایکار» را حسین پاکدل بر اساس رمانی به همین نام نوشته رمان کنو به نگارش درآورده است. این اثر نمایشی فضایی فانتزی دارد که در برخی صحنه ها به کمدی نیز پهلو می زند. کوروش تهامی، امیرکاوه آهنین جان، آزاده صمدی، روح‌الله کمانی و سینا رازانی دیگر بازیگران این نمایش هستند.

بازیگر نمایش «شاخه نبات» درباره داستان این نمایش توضیح داد: قصه کلی این نمایش درباره یک نویسنده است که شخصیت اصلی رمانش گم می شود و به همراه چند نویسنده دیگر به جاهای مختلفی می روند تا او را پیدا کنند. از طرف دیگر برخورد شخصیتی که از رمان بیرون آمده با دنیای انسانی نیز اتفاقات جالب توجهی را رقم می زند. من در این نمایش نقش یکی از این چهار نویسنده را بر عهده دارم.

صالحی درباره اجرای نمایش «wow» به کارگردانی خودش که در این دوره از جشنواره تئاتر فجر به صحنه رفته بود، عنوان کرد: اجرای نمایش «wow» در سال ۹۴ در تالار حافظ قطعی است اما در حال رایزنی هستم تا زمان اجرای آن را مشخص کنم. ترجیحم این است که نمایش نیمه اول سال و در تابستان به صحنه برود.

کارگردان نمایش «ترنج» درباره دیگر فعالیت هایش گفت: در این دوره از جشنواره تئاتر فجر در نمایش «به اتفاق خانواده» به کارگردانی رسول کاهانی حضور داشتم که این نمایش نیز قرار است ابتدای سال در تماشاخانه باران اجرا شود که امیدوارم همزمان با اجرای نمایش «پرواز ایکار» نشود چون در این صورت مجبور خواهم شد برخلاف میلم از بازی در این نمایش انصراف دهم.

وی در پایان صحبت هایش بیان کرد: قرار است به زودی نمایش «تک سرباز» به نویسندگی و کارگردانی عباس عبدالله زاده اجرای خود را در خانه نمایش اداره تئاتر آغاز کند. که زندگی سربازی تنها را در نقطه صفر مرزی به تصویر می کشد. این سرباز در روزهای ابتدایی جنگ منتظر رسیدن نیروهای کمکی است و باید با اسلحه ای خالی از مرز پاسداری کند. من طراحی صحنه این نمایش را بر عهده دارم و با استفاده از دو بشکه تلاش کردم فضایی کاربردی را در صحنه به وجود بیاورم.

کد خبر 2509767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha