۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۴۳

دژاکام تأکید کرد:

برای اجرای طرح‌های آموزش و پرورش نیازمند مشارکت جدی والدین هستیم

برای اجرای طرح‌های آموزش و پرورش نیازمند مشارکت جدی والدین هستیم

قم - مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان این که آموزش پایه و اساس توسعه است، گفت: در اجرای طرح‌های آموزش و پرورش نیازمند مشارکت جدی دانش آموزان و اولیای آنها هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش جلیل از فعالان طرح‌های مشکات، بشری و مهارت‌های زندگی قبل از ظهر چهارشنبه با حضور مدیر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش، مسئولان آموزش و پرورش استان قم و تعدادی مدیران مدارس مجری این سه طرح در خانه علم و فنون برگزار شد.

در این مراسم از ۴۹ مربی و مجریان سه طرح عنوان شده با اهدای هدایایی تجلیل و قدردانی شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم طی سخنانی در این مراسم با بیان این که آموزش پایه و اساس توسعه است، اظهار کرد: در اجرای طرح‌های آموزش و پرورش نیازمند مشارکت جدی دانش آموزان و اولیای آن‌ها هستیم.

حمیدرضا دژاکام ادامه داد: باید مسئله بلوغ دختران را در جامعه جدی بگیریم و شناخت دوران بلوغ بسیار مهم است و آموزش در این زمینه موجب رشد دانش آموز در خانواده‌ مدرسه و در نتیجه تغییر نگرش در جامعه می شویم.

وی افزود: اگر طرحی در کشور اجرا می‌شود همه مسئولان برای اجرای آن طرح مشارکت می‌کنند و این هماهنگی در میان همکاران در قم بسیار خوب است و تعامل جدی برقرار است.

آموزش بیش از هشت هزار دانش آموز قمی در طرح مشکات

مدیرکل آموزش و پرورش قم ابراز کرد: در طرح مشکات سهمیه استان قم ۱۵۰ نفر بود که امروز شاهد هستیم که بیش از هشت هزار دانش آموز تحت اجرای این طرح قرار گرفتند.

وی ادامه داد: طرح بشری نیز در مناطق محروم شهر برای دانش آموزان با ارائه آموزش‌های بهبود بهداشتی اجرا شد و طرح مهارت های زندگی نیز برای مادران دانش آموز ارائه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان این که آرامش در درون خانواده بسیار با اهمیت است، ‌افزود: متاسفانه گاهی شاهد برخی مسائل غیراخلاقی هستیم و با بررسی ریشه ایجاد این مسائل به مشکلات روحی روانی خانواده‌ها پی بردیم که ناشی از آگاهی نداشتن مادران و پدران بوده است.

وی افزود: در آموزش خانواده شاهد دگرگونی در توسعه کشور هستیم و لازم است تغییر نگرش داشته باشیم و این زیرساخت تربیتی است.

گفتنی است طرح های مشکات، بشری و آموز مهارت‌های زندگی با هدف تقویت نیازهای مهارتی و ارتباطی اولیا و دانش آموزان، بهبود وضعیت آموزش بهداشتی و دانش آموز دختر و آموزش مهارت سبک زندگی به مادران در تعدادی از مدارس استان قم اجرا شد.  

کد خبر 2511626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha