۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۵۷

جانشین پلیس پیشگیری ناجا:

پلیس سکان‌دار امنیت در جامعه است/ فعالیت ۵۰ هزار پلیس محله درکشور

پلیس سکان‌دار امنیت در جامعه است/ فعالیت ۵۰ هزار پلیس محله درکشور

همدان- جانشین پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی سکان دار امنیت در جامعه است، گفت: بیش از ۵۰ هزار نفر به عنوان پلیس محله در کشور فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ دوم مهدی معصوم بیگی ظهر پنجشنبه در مراسم اختتامیه کارگاه استانداردسازی تعالی رفتار کارکنان پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان همدان با اشاره به ایام فاطمیه، اظهار داشت: ایام فاطمیه فرصت هایی ایجاد می کند تا بهره هایی از آن ببریم و در فضای ارزشی و دینی خود قرار دهیم.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه کلانتری ها و پاسگاه های استان همدان تحت مدیریت کیفیت نیروی انتظامی اقدامات خوبی انجام داده اند، افزود: همچنین طرح های ویژه ای برای امنیت مردم اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در طرح مکنا که از طرح های محوری، پلیس استان همدان است اقدامات خوبی انجام شده، عنوان داشت: مهمترین نیاز جامعه، نیاز به امنیت است و در سلسله مراتبی که ترسیم شده معتقدیم نیاز به امنیت مقدم به نیازهای فیزیولوژیکی است.

سردار سرتیپ دوم مهدی معصوم بیگی با اشاره به اینکه ادامه حیات انسان در سایه امنیت میسر می شود، ابراز داشت: مهمترین نیاز جامعه و مردم امنیت است و نیروی انتظامی پرچمدار و سکان دار آن است.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه همه دستگاه های امنیت ساز و مردم برای تولید و حفظ امنیت کمک می کنند، بیان داشت: امنیت به لحاظ قانون در دست پلیس است و اگر مردم کمک می کنند مسئولیت مستقیم متوجه نیروی انتظامی است.

سرمایه مادی، سرمایه انسانی و در ادبیات جدید سرمایه اجتماعی هر سه از سرمایه های مهم هستند

وی در ادامه گفت: سرمایه مادی، سرمایه انسانی و در ادبیات جدید سرمایه اجتماعی هر سه از سرمایه های مهم هستند و محوریت دارند اما جایگاه سرمایه انسانی از همه مهمتر است.

سردار سرتیپ دوم مهدی معصوم بیگی با طرح این پرسش که آیا همه کارکنان را می توان به عنوان سرمایه انسانی دانست، ابراز داشت: همه کارکنان سرمایه های انسانی به حساب نمی آیند بلکه گاهی سربار انسانی هم هستند.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه سرمایه انسانی چه ویژگی هایی باید داشته باشد که سازمان را پویا و به حرکت درآورد و مزیت آفرین باشد، اذعان داشت: در نیروی انتظامی باید چهار ویژگی وجود داشته باشد چراکه حجم و سختی نیروی انتظامی این الزام را دارد که در آن وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اولین ویژگی تفکر و عمل جهادی است، ابراز داشت: کار نیروی انتظامی با عمل عادی انجام نمی شود و همچنین باید توجه داشت در حوزه پلیس پیشگیری ۷۰ درصد عملیات نیروی انتظامی به عهده دارد.

سردار سرتیپ دوم مهدی معصوم بیگی با بیان اینکه پلیس پیشگیری حکم اورژانس سازمان را دارد، اظهار داشت: کلانتری ها و پاسگاه ها خط مقدم مردم و ماموریت هستند.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه مسیر رضایتمندی مردم از کلانتری های و پاسگاه ها عبور می کند، افزود: همچنین اگر کلانتری ها و پاسگاه ها به درستی انجام وظیفه کنند بی تردید افزایش رضایتمندی مردم را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دومین ویژگی انقلابی ماندن است، بیان داشت: ما نمی توانیم بدون روحیه انقلابی کار خود را جلو ببریم و لازمه انجام ماموریت داشتن روحیه انقلابی است.

سردار سرتیپ دوم مهدی معصوم بیگی با اشاره به اینکه سومین ویژگی حرفه ای گرایی است، ادامه داد: ویژگی آخر اجتماعی بودن است.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا در ادامه سخنانش با بیان اینکه پلیس باید اجتماعی باشد، عنوان داشت: پلیس کشور و نیروی انتظامی یک جمع نیروی مسلح بوده که در میان مردم است و معتقدیم که هر چهار ویژگی باید در تک تک کارکنان پلیس جمع باشد.

وی رضایتمندی مردم را به عنون یک اصل برای پلیس دانست وگفت: پلیس به نمایندگی خود مردم، انجام ماموریت می کند و کارگزار و خدمتگزار مردم است.

ایستادگی مردم سبب شده نمایندگان ما اکنون پای میز مذاکره بنشینند

سردار سرتیپ دوم مهدی معصوم بیگی با اشاره به اینکه مردم تمامی شرایط سخت را مدیریت کردند، ابراز داشت: ایستادگی مردم سبب شده نمایندگان ما اکنون پای میز مذاکره بنشینند.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی در سال های اخیر به استناد ارزیابی های بیرونی به شدت در حال ارتقا است، گفت: اما هنور با نقطه مطلوب فاصله داریم به طوریکه کلانتری ها از نمره ۱۰ نمره هفت را کسب کردند اما نسبت به دنیا و منطقه در حوزه کلانتری ها و پاسگاه ها نمره بالاتری داریم.

سردار سرتیپ دوم معصوم بیگی با اشاره به استانداردسازی اظهار داشت: استانداردسازی به قاعده کردن رفتار، عمل و گفتار است.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه از دیگر ابرازهای موثر توانمند شدن دروازه آموزش است، افزود: نقش و جایگاه آموزش مهم است و پلیس باید با رفتار استاندارد آشنا باشد.

وی با بیان اینکه مهمترین راهبرد پلیس پیشگیری عمومی کردن پیشگیری از جرم است، گفت: بخش عمده ای از جرائم که اتفاق می افتد به علت عدم آگاهی مردم است.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا در پایان عنوان کرد: بیش از ۵۰ هزار نفر به عنوان پلیس محله مشغول به کار هستند.

کد خبر 2512236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha