۱۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۱۹

ازهاری:

نظارت مناسب بر بازار برای تثبیت قیمت ها در کردستان ضروری است

نظارت مناسب بر بازار برای تثبیت قیمت ها در کردستان ضروری است

سنندج – معاون برنامه ریزی استاندار کردستان خواستار تشدید نظارت ها بر بازار این استان با هدف تثبیت قیمت ها به عنوان یک ضرورت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان ازهاری ظهر امروز شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کردستان اظهار داشت: اعمال نظارت های مناسب بر بازار در آستانه سال نو با هدف تثبیت قیمت ها یکی از نیازهای لازم و ضروری است و ادارات و سازمان های دولتی در کنار مجامع امور صنفی باید در این مهم مشارکت داشته باشند.

وی ضمن تاکید بر اعمال قانون و مقررات در راستای برخورد با تخلفات احتمالی در بازار بیان کرد: در این زمینه همکاری سازمان صنعت معدن تجارت و تعزیرات حکومتی و همچنین مجامع امور صنفی با محوریت سازمان جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار ضروری است.

معاون برنامه ریزی استاندار کردستان با تاکید بر لزوم تنظیم قیمت مرغ در بازار مصرفی استان در ادامه افزود: مرغ های عرضه شده در بازار باید با قیمت منطقی و عادلانه با توجه به تولید مازاد استان در اختیار مردم و مصرف کنندگان قرار گیرد.

وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی و متولی بحث تامین و توزیع میوه مورد نیاز در استانه سال نو در استان باید همه تلاش خود را برای تامین مناسب و به موقع و با کیفیت مطلوب میوه برای مصرف کنندگان مضاعف کنند.

معاون برنامه ریزی استاندار کردستان به وضعیت میوه اشاره کرد و گفت: باید میوه مورد نیاز مصرف کنندگان به مقدار کافی در اختیار آنها قرار گیرد و در این رابطه محدودیتی برای تامین میوه وجود نداشته باشد.

وی در این رابطه برقراری کشیک کاری خبازی ها در کلیه شهرستان های تابعه استان به منظور رفاه حال مردم و مسافران و گردشگران نوروزی در ضروری برشمرد.

ازهاری گفت: برای اجرای دقیق طرح تنظیم و نظارت بر بازار بایستی جلسات ستاد تنظیم بازار استان بطور مستمر برگزار شود.

معاون برنامه ریزی استاندار کردستان ابراز داشت: در این راستا و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی برنامه های محوری کنترل قیمت مرغ به منظور حمایت از تولید کننده و مصرف کننده در حال انجام است و با جوجه ریزی قابل توجهی که در مرغداری ها و مراکز تولید مرغ صورت گرفته تلاش برای تثبیت قیمت در حدود هر کیلوگرم هفت هزار تومان به انجام رسیده و در این زمنیه مشکلی در تامین مرغ در این ایام وجود ندارد.

ازهاری ادامه داد: همچنین در این رابطه شرکت پشتیبانی امور دام استان کردستان اقدام به توزیع مرغ منجمد با قیمت مصوب پنج هزار و 500 تومان در مراکز فروش در سطح استان نموده و در این زمینه آمادگی لازم برای عرضه مرغ منجمد جهت رفع نیاز مصرفی دستگاه های اجرایی استان وجود دارد.

وی از خرید و ذخیره سازی بیش از 600 تن پرتقال و 400 تن سیب  توسط تعاون روستایی استان کردستان جهت عرضه در بازار با قیمت مصوب هر کیلو پرتقال دو هزار و 900 تومان و هرکیلو سیب دو هزار و 700 تومان در ایام تعطیلات نوروز در کردستان خبر داد.

معاون برنامه ریزی استاندار کردستان در پایان گفت: هفت نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در سطح استان با بیش از 552 غرفه و توزیع کالاهای اساسی از جمله مواد غذایی، کیف و کفش، خشکبار، پوشاک از 15 اسفند لغایت 25 استفدماه سالجاری جهت ارائه خدمت به هم استان های کردستانی برگزار می شوند.

کد خبر 2513131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha