تدوین پیش نویس تفاهمنامه دو جانبه ؛

هماهنگی فرکانسی ایران وترکیه در مناطق مرزی/ رفع تداخلات فركانسي

هماهنگی فرکانسی ایران وترکیه در مناطق مرزی/ رفع تداخلات فركانسي

پیش نويس تفاهم‌نامه هماهنگي فركانسي در مناطق مرزي بين دو كشور ایران و ترکیه در حوزه شبكه‌هاي موبايل و صدا و تصوير تدوين شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش نویس تفاهم‌نامه هماهنگي فركانسي در مناطق مرزي بين ایران و ترکیه در راستای نخستین نشست هماهنگی فرکانسی دو کشور در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار شد.

در اين نشست كه با حضور يك هيات ۱۴نفره با سرپرستي معاون رگولاتوري تركيه برگزار شد موضوعات مربوط به وجود رومينگ ناخواسته در حوزه تلفن‌همراه، هماهنگي فركانسي در پخش صدا و تصوير، تداخلات فركانسي و هماهنگي فركانسي مرزي در بخش GSM، ۳G و ۴G در مرز ايران و تركيه مورد بررسي قرار گرفت.

در پایان این نشست نیز به دلیل نبود تفاهم‌نامه در زمينه باندهاي فركانسي بين ايران و تركيه، پيش‌نويس تفاهم‌نامه هماهنگي فركانسي در مناطق مرزي بين دو كشور در حوزه شبكه‌هاي موبايل و صدا و تصوير تدوين شد تا در جلسات آتي نهائي و مبادله شود.

در حاشيه اين نشست لطف‌الله سبوحي قائم مقام سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي با اسماعيل كارائيلان معاون رگولاتوري تركيه ديدار داشت که در اين ديدار با توجه به اشتراكات فرهنگي و اجتماعي بين اين دو كشور، ایران خواستار تبادل تجربيات تركيه در حوزه‌هاي مختلف ارتباطات و فناوري اطلاعات بويژه در بخش اتصال متقابل و قابليت ترابردپذيري شماره‌های موبایل (MNP) شد.

کد خبر 2517692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha