۲۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۸:۳۵

خیریه:

یک میلیون جوجه از خراسان جنوبی به کشور افغانستان صادر شد

یک میلیون جوجه از خراسان جنوبی به کشور افغانستان صادر شد

بیرجند- مدیرعامل مجتمع مرغ مادر جنوب گفت: از ابتدای سال جاری یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه به کشور افغانستان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسین خیریه بعد از ظهر شنبه در بازدید سفیر افغانستان از پارک علم و فناوری خراسان جنوبی و در جمع فعالان اقتصادی و مبتکرین این استان اظهارکرد: ما آمادگی واردات دام سنگین از کشور افغانستان را داریم.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی آمادگی صادرات مرغ، تخم مرغ و جوجه به کشور افغانستان را دارد، گفت: طی سه سال گذشته بیش از هشت میلیون و ۸۰۰ هزار جوجه یک روزه از خراسان جنوبی به کشور افغانستان صادر شده است.

مدیرعامل مجتمع مرغ مادر جنوب اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال جاری نیز یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه به کشور افغانستان صادر شده است.

خیریه افزود: همچنین خراسان جنوبی آمادگی صادرات خوراک آبزیان به کشور افغانستان را دارد.

پژوهشگر گیاهان دارویی خراسان جنوبی نیز در این بازدید با بیان اینکه ۶۵ درصد پوشش گیاهی گیاهان دارویی خراسان جنوبی با کشور افغانستان مشترک است، گفت: در ایران، خراسان جنوبی را به عنوان قطب مطالعاتی گیاهان دارویی می شناسند.

محسن پویان افزود: ما آمادگی داریم که در زمینه تولید، بسته بندی و فرآوری گیاهان دارویی با کشور افغانستان همکاری کنیم.

وی از آمادگی خراسان جنوبی برای صادرات گیاهان دارویی و عرق گیاهان دارویی خبر داد و گفت: به دنبال واردات برخی گیاهان دارویی از کشور افغانستان هستیم.

پژوهشگر گیاهان دارویی خراسان جنوبی عنوان کرد: در مناطق شمال‌غرب و غرب استان که بیشتر کوهستانی بوده، رویش گیاهان دارویی از مطلوبیت بیشتری برخوردار است.

پویان گفت: آنچه خراسان جنوبی را به استان مزیت‌دار در زمینه گیاهان دارویی تبدیل کرده مطالعات علمی در این بخش بوده است.

وی  از وجود ۷۵ گونه گیاهان دارویی مزیت‌دار در خراسان جنوبی خبر داد و گفت:  بیشتر این گیاهان بومی خراسان جنوبی بوده که برخی از تک گونه ها در حاشیه کویرلوت قرار دارند.

کد خبر 2518180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha