۲۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۶:۵۶

در ۸۸ امین جلسه شورای شهر تصویب شد/

شهروندان خوش حساب تسهیلات تشویقی دریافت می کنند

شهروندان خوش حساب تسهیلات تشویقی دریافت می کنند

رشت - اعضای شورای اسلامی شهر رشت، در ۸۸ امین جلسه این شورا اعطای تسهیلات تشویقی به شهروندانی که تا پایان سال عوارض ساخت و ساز خود را به شهرداری بپردازند را تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در ۸۸ امین جلسه شورای اسلامی رشت که پیش از ظهر یکشنبه در عمارت شورا برگزار شد، اعضای شورای شهر رشت با لایحه شهرداری مبنی بر اعطای تسهیلات تشویقی به شهروندان در پایان سال موافقت کردند.

رییس شورای اسلامی رشت در این جلسه با بیان اینکه همچون سال های گذشته در پایان سال، تسهیلات تشویقی شهرداری در پرداخت عوارض ساخت و ساز بر مبنای سال ۹۳ محاسبه می شود گفت: امسال نیز شهرداری لایحه ای را تنظیم کرده که مانند سال های گذشته، شهروندانی که تا پایان سال، عوارض شهرداری از محل صدور پروانه ساختمانی خود را پرداخت کنند با تسهیلات تشویقی مواجه شوند.

عباس صابر افزود: شهروندانی که عوارض خود را پرداخت کنند، مشمول عوارض سال جدید نمی شوند.

 وی توضیح داد: شهروندانی که به صورت نقد یا در چارچوب شیوه نامه به صورت اقساط عوارض ساختمانی خود را پرداخت کنند یا برای پایان کار کلیه عوارض خود را تسویه کنند مشمول تسهیلات تشویقی می شوند و تا ۱۵ اردیبهشت سال آینده فرصت دارند که اقدامات اداری باقی مانده خود را انجام دهند.

با این توضیحات، اعضای شورا با تصویب این لایحه موافقت کردند.

همچنین در جلسه امروز شورای رشت، اعطای کمک مالی به تیم فوتسال بانوان سفیدرود نیز مطرح شد.

 نایب رییس شورا با دفاع از این لایحه، کمک به باشگاه سفیدرود را وظیفه شورا و شهرداری دانست و گفت: اگرچه اعطای کمک مالی باید بر اساس چارچوب هایی باشد چون شورا و شهرداری همچون دستگاه های حمایتی نیستند اما اعطای کمک مالی به باشگاه سفیدرود در راستای حمایت از ورزش است.

محمود باقری خطیبانی با بیان اینکه موافق اعطای کمک های بی برنامه به افراد و نهادها نیستم افزود: با وجود اینکه طی سال جاری لوایح متعددی مبنی بر اعطای کمک های مالی به شورا فرستاده شده است اما کمک به تیم سفیدرود می تواند شور و نشاط مضاعفی را به این باشگاه ببخشد.

رضا رسولی دیگر عضو شورا نیز با بیان اینکه حمایت مالی از باشگاه سفیدرود در راستای ایجاد نشاط و پویایی در بین شهروندان است گفت: رشت شهر فوتبال است و اعطای کمک مالی به تیم ها و باشگاه های فوتبال می تواند نشاط و پویایی به شهروندان ببخشد و در عین حال انگیزه لازم برای پرداختن به ورزش را در بین شهروندان ارتقا دهد.

 محمدعلی رفیعی نودهی که ریاست کمیسیون برنامه و بودجه شورا را بر عهده دارد در مخالفت با اعطای کمک مالی گفت: همانطور که برای اعطای کمک ها و هدایای مالی به قهرمانان ورزشی بررسی های بسیاری در طول سال انجام گرفت، باید بررسی های بیشتری در این موضوع نیز انجام شود و پس از بررسی کمیسیون بودجه این لایحه در صحن شورا اعلام شود.

مسعود کاظمی دیگر عضو شورا نیز درباره این لایحه گفت: در پایان سال باید همه موارد قانونی برای اعطای کمک های مالی رعایت شود و با اینکه کمک به تیم های ورزشی باید سرلوحه کار شورا و شهرداری قرار گیرد اما عدالت نیز باید رعایت شود.

با وجود این بحث و بررسی ها، اعضا در نهایت با اعطای کمک ۵۰۰ میلیون ریالی به تیم فوتسال بانوان سفیدرود موافقت کردند.

همچنین در این جلسه،  مشارکت شهرداری در ساخت یک سریال طنز با عنوان بوقچی با محوریت ارتقای اخلاق شهروندی و آگاهی سازی شهروندان به مبلغ ۵۰ میلیون تومان نیز مطرح شد و به تصویب رسید. تصویب این لایحه که با دفاع فرهاد شوقی عضو کمیسیون فرهنگی شورا همراه بود، با ایجاد اصلاحاتی مبنی بر تعیین قید زمانی و تضامین لازم از سوی شهرداری و همینطور نظارت یکی از اعضای شورا همراه شد.

کد خبر 2518847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha