یوال دیسکین:​

احزاب چپ گرا به ائتلاف موهوم با لیکود نپیوندند

احزاب چپ گرا به ائتلاف موهوم با لیکود نپیوندند

رئیس پیشین شین بت از احزاب مخالف حزب پیروز در انتخابات کنیست خواست به یک ائتلاف موهوم به رهبری «بنیامین نتانیاهو» ملحق نشوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست، «یوال دیسکین» رئیس پیشین سرویس اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی (شین بت) ائتلاف صهیونیستی را از پیوستن به حزب پیروز انتخابات روز گذشته، در تشکیل کابینه جدید بر حذر داشت.

وی امروز چهارشنبه طی اظهاراتی، ائتلاف با لیکود را «اتحاد موهوم» خواند و تاکید کرد احزاب چپ به جای ائتلاف باید در پی یافتن راه بهتری به عنوان جایگزین باشند. دیسکین ابراز امیدواری کرد این احزاب پس از حمایت هایی که از آنها شده، تن به ائتلاف موهوم با لیکود نداده و بکوشند راهی متفاوت برای مشخص کردن مواضع سیاسی خود پیدا کنند.

رئیس پیشین شین بت ضمن انتقاد از سیاست های نتانیاهو، از انتخاب مجدد وی ابراز ناخرسندی کرد. به گفته وی کسی که مسئول وضعیت نابسامان رژیم صهیونیستی است بار دیگر در انتخابات پیروز شده است.  

حزب راست گرای لیکود در انتخابات روز گذشته اراضی اشغالی با کسب آمار بحث برانگیز ۳۰ کرسی توانست پیروز انتخابات لقب بگیرد، در حالی که «ائتلاف صهیونیستی» با ۶ کرسی اختلاف در رده دوم قرار گرفت. این در حالی است که نظرسنجی های پیش از انتخابات از پیش بودن ائتلاف احزاب چپگرا (با ۴ کرسی) نسبت به لیکود حکایت داشت.

کد خبر 2521087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha