۱۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۳۰

طی سال گذشته/

۱۷۷ میلیون دلار کالا از خراسان جنوبی صادر شد

۱۷۷ میلیون دلار کالا از خراسان جنوبی صادر شد

بیرجند- مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته ۱۷۷ میلیون دلار کالا از خراسان جنوبی صادر شده که نسبت به مدت مشابه ۲۳ درصد افزایش داشته است.

محمدعلی خاشی صبح یکشنبه در گفتگو با مهر اظهارکرد: در سال گذشته چهارهزارو ۳۳۱  فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش ۱۷۷ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۴۶۳ دلار در خراسان جنوبی تشکیل شده است.

وی وزن اظهارنامه های صادراتی خراسان جنوبی را ۵۶۴ هزار تن عنوان کرد و افزود: میزان صادرات از خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه از نظر تعداد اظهارنامه ۱۸درصد، از نظر ارزش ۲۳ درصد واز نظر وزن ۳۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با بیان اینکه عمده اقلام صادراتی از خراسان جنوبی درسال گذشته سیمان، گچ، کاشی، نایلون، میلگرد، نایلون و دان مرغ بوده است، بیان کرد: این کالاها به کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، ترکمنستان، آلمان، ارمنستان، ازبکستان و هلند صادر شده است.

خاشی با اشاره به واردات کالا به خراسان جنوبی نیز گفت: در سال گذشته  ۳۴ فقره اظهارنامه وارداتی در خراسان جنوبی تشکیل شده است.

وی ارزش اظهارنامه های وارداتی به خراسان جنوبی را۴۷۸ هزار دلار دانست و افزود: واردات به استان نسبت به مدت مشابه  از نظر تعداد اظهارنامه ۲۳ درصد، از نظر ارزش۵۷ درصد و از نظر وزن ۵۰ درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: عمده اقلام وارداتی به خراسان جنوبی تخم اسپند، شاهدانه، بوداده و گاو گوشتی بوده  است که این اقلام از کشور افغانستان وارد شده است.

کد خبر 2526681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha