۲۴ فروردین ۱۳۹۴، ۱۸:۲۳

بشارتیان مطرح کرد:

برخورد جدی با احداث ساختمان در اطراف خطوط انتقال نفتی

برخورد جدی با احداث ساختمان در اطراف خطوط انتقال نفتی

اصفهان- مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، منطقه اصفهان گفت: با توجه به اینکه اصولا باغ و ساختمان در اطراف خطوط انتقال نفتی بدون مجوز ساخته می‌شود، درصورت مشاهده برخورد و اقدام به تخریب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی بشارتیان بعدازظهر امروز در پاسخ به سوالان خبرنگاران در نشست خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: لایحه منع احداث ساختمان در اطراف خطوط انتقال نفتی در حالی سال ۸۶ از سوی دولت به مجلس ارائه شد که این لایحه در این سالها به تصویب نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه ضرورت تصویب این لایحه اجتناب ناپذیر، ابراز داشت: با توجه به اینکه اصولا در اطراف خطوط انتقال نفت شاهد احداث باغ هستیم که در اکثر موارد احداث بنا از روی عدم آگاهی انجام می‌گیرد بنابراین در این راستا نیاز به همکاری ارگان های مختلف وجود دارد که برای ساخت هر نوع بنا و ساختمانی در اطراف خطوط لوله نفتی مجوز از سوی این شرکت دریافت شود.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، منطقه اصفهان با بیان اینکه در سال های گذشته شاهد احداث بنا و ساختمانی بودیم که حتی در برخی موارد فرد ساختمان را نیز تکمیل کرده و به عنوان صاحب خانه ساکن شده اما بعدها متوجه شده که ساختمان را در اطراف خط لوله نفتی بنا کرده است، گفت: طی سال های گذشته اختلافاتی با شهرداری داشتیم.

بشارتیان با اعلام اینکه در سال جاری برنامه ای برای توسعه خطوط لوله نفتی در اصفهان نداریم، اعلام داشت: در حال حاضر ظرفیت خطوط لوله نفتی استان اصفهان تکمیل است و نیازی به توسعه نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کمبود اعتبارات یا تحریم ها عامل متوقف شدن طرح توسعه خطوط لوله نفتی در اصفهان شده است، اعلام کرد: طرح توسعه یک هزارکیلومتری خطوط انتقال نفت یک طرح کشوری است و در سطح سایر استان ها انجام می‌گیرد.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، منطقه اصفهان گفت: تعمیر اساسی ۳ دستگاه مخازن مراکز انتقال نفت شمار ۲، ۶ و ۷، تعمیر اساسی مخزن شماره ۳، تکمیل و تجهیز ایستگاه های موجود، ترمیم و تعمیر نقاط خوردگی شبکه لوله‌ها و غیره از اقداماتی است که در اولویت برنامه های امسال قرار دارد.

وی اظهار داشت: علی رغم تحریم با اتکاء به توانمندی ها و صنایع تمامی تعمیرات دستگاه و تجهیزات انتقال به موقع انجام می گیرد و عملیات انتقال بدون وقفه انجام می‌گیرد.

بشارتیان با اظهار اینکه کارهای مطالعاتی تولید برق در مرکز انتقال شهید بهشتی اصفهان انجام گرفته است، گفت: در این دو سال اسناد فنی مربوط به آن نیز تهیه شده است.

وی بیان داشت: طرح تولید برق در مرکز انتقال شهید بهشتی اصفهان در مرحله ای است که از توان و ظرفیت‌های بخش خصوصی جهت انجام پروژه استفاده شود.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، منطقه اصفهان اعلام کرد: پروژه اتنگراسیون در مراکز انتقال نفت مارون به دلیل راندمان پائین ، حجم بالای تعمیرات و عمر بالای توربین ها و استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز بهره برداری با راندمان بالا تعریف شده که فاز نخست پروژه و بررسی اولیه انجام و ارزیابی فنی پروژه در دست اقدام بود و گزینه برتر انتخاب و اجراء خواهد شد.

وی در خصوص هدر رفت انرژی از خطوط انتقال نفت گفت: در این حوزه تحقیقاتی انجام گرفته و حدود ۲۰ درصد توربین های برقی و بین ۳۵ تا ۴۰ درصد توربین های گازی را شاهد بودیم.

بشارتیان اعلام کرد: مخابرات همپای نفت در این شرکت حضورش ضروری است زیرا که اگر ارتباط بین دو مرکز قطع شود ، انتقالی هم صورت نمی‌گیرد و این اتصال ارتباطات تنها از طریق مخابرات انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های انتقال خط لوله نفتی محسوب می شود و امتیازی که نسبت به سایر شرکت‌ها دارد از بابت انتقال روزانه ۵۵۰ هزار بشکه نفت از یک خط لوله آن است ،گفت: وجه امتیاز دوم اینکه تنها این شرکت است که از ابتدای خط لوله تا انتها توسط یک مدیریت انجام می‌گیرد.

کد خبر 2533594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha