آخرین وضعيت اجراي رومينگ ملي/ نظارت رگولاتوری بر تكميل پوشش شبکه

آخرین وضعيت اجراي رومينگ ملي/ نظارت رگولاتوری بر تكميل پوشش شبکه

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با گذشت بیش از ۸ ماه از اجرای طرح رومینگ ملی تلفن همراه در کشور، وضعیت اجرای این طرح را میان اپراتورهای موبایل، مطلوب اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا داداش‌زاده گفت: براساس گزارشي كه از شبكه اپراتورها دريافت شده در طي ۳۰ روز گذشته تا امروز ۱۸ هزار و ۷۸۵ مشترك ايرانسل و ۳۹۳ هزار و ۵۲۲ هزار مشترك رايتل به شبكه همراه اول روم شده و از پوشش آن استفاده كرده‌اند.

وي افزود: اين گزارش نشان مي‌دهد در همين بازه زماني ۱۲ هزار و ۴۳۷ مشترك همراه اول و ۱۳ هزار و ۹۵۹ مشترك رايتل به شبكه ايرانسل روم شده و پوشش تلفن همراه داشته‌اند.

داداش‌زاده با اشاره به اينكه ارائه سرويس رومينگ داخلي در شبكه مستلزم بررسي دقيق فني و مناطق پوششي است، تصریح كرد: اپراتورها الزام دارند به منظور بهره‌گيري از پوشش ساير اپراتورها، مناطق فاقد پوشش خود را به صورت دقيق مشخص و به اپراتور داراي پوشش اعلام كنند.

وي تاكیدكرد: با توجه به اينكه ممكن است اپراتور مقصد در برخي نقاط ارائه سرويس رومينگ، پوشش مناسبي نداشته و باعث افت كيفيت سرويس براي مشتركين روم شده شود، رگولاتوري براي رفع اين مشكل بر تكميل پوشش تمامي اپراتورها طبق پروانه‌هاي صادره نظارت دارد.

کد خبر 2533994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha