۳۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۷:۲۸

در راستای برگزاری اجلاسیه بزرگ شاهرود/

آئین بزرگداشت ۱۰۰۰ شهید شاهرود در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

آئین بزرگداشت ۱۰۰۰ شهید شاهرود در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

شاهرود - آئین بزرگداشت مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی همزمان با فرا رسیدن ایام اجلاسیه بزرگ شهدای شهرستان شاهرود و اربعین شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد این شهر، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در آئین بزرگداشت شهدای شاهرود که بعد از ظهر یکشنبه با حضور تنی چند از مسئولان، دانشگاهیان و مردم شهرستان در مسجد النبی دانشگاه آزاد شاهرود برگزار می شد، مداحان اهل بیت(ع) و ایثارگران دوران جنگ تحمیلی به مدیحه سرایی و بیان خاطرات دفاع مقدس پرداختند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در این آئین با بیان اینکه دانشگاه مدیون خون شهداست، گفت: امروزه تمامی پیشرفت های تکنولوژیک، صنعت، فناوری های نوین، نانو، پزشکی و سلول های بنیادین توسط کارشناسان داخلی، مرهون مجاهدت و رشادت های بزرگمردان تاریخ هستند.

شاهرود

دکتر احمد دزیانیان با اشاره به خصوصیات شهدای انقلاب اسلامی بیان داشت: شهدا آنقدر بزرگ هستند که در رسای آنان نمی توان سخن گفت، اما باید توجه داشت که امروز اقتدار، امنیت و توانایی ما در کنترل کشور و زندگی مقتدرانه در منطقه د جهان مدیون خون پاک شهدا است.

وی افزود: آثار و برکات خون های پاک شهدا در همه حال دیده می شود و به واسطه خون پاک این شهدا است که ما امروز در عرصه سیاست داخلی و به خصوص خارجی موفقیت های چشم گیری پیدا می کنیم.

رئیس کمیته دانشگاهی اجلاسیه بزرگ شهدای شهرستان شاهرود، ضمن گرامیداشت مقام شامخ دو شهید گمنام مدفون در دانشگاه آزاد این شهر، گفت: چهل روز پیش دو لاله گلگون کفن در این نهاد به خاک سپرده شده است و امروز نتایج و برکات آن به وضوح در بین پرسنل و دانشجویان دیده می شود.

دزیانیان خاطرنشان کرد: بسیاری از دانشجویان و پرسنل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در ترددهای روزانه خود، در محل گلزار شهداش گمنام توقف کرده و برای جلای روح خود و شادی روح آن بزرگواران، دعا می کنند.

وی ادامه داد: مهمترین مسئولیت ما نیز در قبال شهدا همین زنده نگاه داشتن راه و یادشان است لیکن می بایست به بهترین وجه این مهم را به انجام رسانیم لذا در این صورت است که می توانیم در انتقال فرهنگ شهادت به نسل های جوان جامعه موفق باشیم.

یکی از جانبازان دفاع مقدس نیز در این مراسم با بیان ظلم های روا شده به ایران در تاریخ معاصر، گفت: عهد نامه های ترکمانچای، گلستان، الحاق بسیاری از مناطق ایران به خاک روسیه و سایر کشورها همچنین کاپیتولاسیون در طول تاریخ ضربه های سنگینی را بر پیکر ایران زنده اند.

حجت الاسلام محمد صادقی خاطرنشان کرد: در طول سالیان سال بیش از سه میلیون کیلومتر مربع از خاک کشور از ایران جدا شد لیکن در دفاع مقدس با رشادت های بزرگمردان ایران اسلامی نه تنها یک وجب از خاک ایران به دست دشمن نیفتاد بلکه بیش از ۲۰ هزار کیلومتر از اراضی قطعنامه الجزایر بین ایران و عراق نیز به ایران بازگردانده شد.

شاهرود

وی افزود: این مهم یکی از کارهای اساسی شهدا و رشادت های ایشان است لذا شهیدان مقامی بسیار والا در نزد خداوند منان دارند.

مدرس حوزه و دانشگاه از مشهد مقدس، با اشاره به ولایت فقیه و نقش آن در اداره نظام، بیان داشت: چندی پیش در محضر آیت الله سیستانی مرجع گرانقدر جهان تشیع بودیم و از ایشان خواستم درباره مسائل ایران اظهار نظر کنند، این بزرگمرد نیز با بیان اینکه شما بهترین مهندس دنیا را بر مسند امور دارید، تاکید کردند تنها به فرمان ولایت فقیه و رهبری خود گوش فرا دهید.

صادقی با اشاره به اینکه نباید ولایت را تنها گذاشت، ابراز داشت: ولایت یکی از نعمات الهی است که در بسیاری کشورهای منطقه مانند عراق، یمن، سوریه، افغانستان و ... وجود ندارد لذا می بایست قدر این گوهر را دانست.

وی در بخش پایانی از سخنانش افزود: شهدا زنده هستند لیکن از پیامبر اکرم(ص) نیز نقل است که ایشان می فرمایند همه مردم حتی انسان های صالح و انبیاء الهی خواهند مرد و تنها شهیدان و کشتگان در راه خداوند زنده می مانند.

تلاوت کلام الله مجید، مدیحه سرایی، غباروبی مزار دو شهید گمنام، بیان خاطرات دفاع مقدس و ... ازجمله برنامه های این مراسم بود.  

کد خبر 2537701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha