۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۴۰

غریوی تاکید کرد:

مشکل کارگران شرکت روغن نباتی زنجان بررسی می شود

مشکل کارگران شرکت روغن نباتی زنجان بررسی می شود

زنجان- مدیر کل کار، تعاون ورفاه اجتماعی استان زنجان گفت: مشکل کارگران شرکت روغن نباتی زنجان بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد غریوی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص تجمع کارگران شرکت روغن نباتی جهان در مقابل استانداری زنجان افزود: اعتراضات صورت گرفته از سوی کارگران روغن نباتی جهان طی سال گذشته صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه طی سال ۹۳ در این زمینه با مدیرعامل کارخانه چندین بار مکاتبه شده است افزود: در این مکاتبات احتمال وقوع نارضایتی‌ها به مدیریت اعلام شده بود که ایشان با توجه به اینکه در ایران نبودند نماینده ای از سوی خود مشخص کرده بود.

غریوی اظهار داشت: متاسفانه مدیریت شرکت هیچ گونه توجهی نکرد و کار به جایی رسید که موضوع به بحث کارگری رسید.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: مدیرعامل شرکت روغن نباتی جهان قبل از تعطیلات عید درخواستی مبنی بر کاهش تعداد نوبت‌های کاری ارائه داده بود کهاین درخواست به تائید اداره کار نرسید.

وی ادامه داد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید دارد تا زمانی که هدف اصلی از کاهش تعداد نوبت‌های کاری با ارائه مستندات باشد قابل قبول است ولی اگر مستندات کافی نباشد مورد تایید نبوده و مدیریت حق ندارد کارمندان خود را کم کند.

غریوی تاکید کرد: گروه کارگری هم از رد درخواست مدیرعامل روغن نباتی جهان دفاع و مقرر شد کارگران به محل کار خود بازگردند.

وی افزود: شرکت روغن نباتی جهان ۲۹۵ کارگر دارد که ۳۰نفر کارمند رسمی و ۱۶ نفر قراردادی بوده و این ۱۶ نفر که دارای پنج سال سابقه بوده اند از کار بیکار شده اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: درواقع بر اساس ماده ۲۱ قانون کار، کارگری که مدت‌زمان قراردادش به اتمام می‌رسد در صورت عدم دعوت به کار مجدد نمی‌تواند اعتراضی کند چرا که در قرارداد موقت تاریخ شروع و خاتمه کار مشخص است ولی با این‌حال اعتراض این ۱۶ نفر نیز روز چهارشنبه در هیئت تشخیص مورد بررسی قرار می‌گیرد.

غریوی افزود: کارگران حق ندارند برای مطالبه خواسته خود در مقابل استانداری تجمع کنند و این شرکت مربوطه اداره و مسئول ارشد برای رسیدگی دارد.

کد خبر 2539632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha