۲۹ آبان ۱۳۸۴، ۸:۲۳

كاظم كاهاني در همايش آسيب شناسي حوزه نشر خراسان :

مشكل توزيع كتاب ، مهمترين مسئله نشر خراسان است

اولين همايش آسيب شناسي حوزه نشر با همكاري معاونت امور فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي و مجتمع فرهنگي انتشاراتي كتاب پردازان در مجتمع فرهنگ امام رضا (ع) مشهد برگزار شد .

به گزارش خبرنگار فرهنگ و ادب مهر در مشهد ،  معاون فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي هدف از برگزاري اين همايش را بررسي چالش هاي  نشر و كتاب توسط متخصصين و علاقمندان اين حوزه خواند و افزود : استان خراسان پس از استانهاي تهران و قم بيشترين توليدات  فرهنگي را داراست و ازپيشتازان حوزه نشر و كتاب دركشورمحسوب مي شود اما متاسفانه درحال حاضر مشكلات عديده اي دراين زمينه وجود دارد كه نيازاست تا با همكاري و تعامل متخصصين  حوزه نشر  با اداره كل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوي  راهكارهاي مناسبي براي حل ان مسايل ارائه شود . در همين راستا ، همايش مذكور  را مي توان نقطه ي آغازي براي  آسيب شناسي  و حل مشكلات نشر خراسان دانست .

كاظم كاهان با برشمردن  برخي از مشكلات حوزه كتاب خراسان اظهاركرد : يكي از مشكلات اصلي  درخراسان ، مربوط به حق التاليف ها اندك مولفين و قراردادهاي منعقد شده ميان نويسندگان و ناشران مي باشد .

مشكل پخش  و توزيع مناسب كتاب ، قيمتهاي غير واقعي  و بالاي كتابها و مشكلات اخذ مجوز  انتشار  كتاب و غيره  نيز از ديگر  معضلات چاپ كتاب مي باشد .

وي در ادامه افزود :  در جامعه امروز  الگوي مطالعه با وجود تكنولوژي  جديد تغير كرده است و نيازست تا  در كنار بررسي مشكلات نشر به ماحث تازه مطرح شده اي چون  كتاب الكترونيكي  نيز توجه شود .

در حاشيه مراسم :

• نخستين همايش آسيب شناس  حوزه نشر  خراسان ، با عدم استقبال مناسب از سوي جامعه ناشران مواجه شد .
• به علت عدم برنامه ريزي مناسب و اختلالات صوتي سالن ، جلسه با تاخير برگزار شد
• مسايل مطرح شده در اين همايش به صورت  نشريه اي از سوي اداره كل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوي منتشرخواهد شد .
 

کد خبر 255557

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha