۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۵۵

حاجتی:

بانک توسعه منطقه خوزستان تاسیس می شود

بانک توسعه منطقه خوزستان تاسیس می شود

اهواز – معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان با اشاره به تاسیس بانک توسعه منطقه خوزستان گفت: با تاسیس این بانک می توان حجم نقدینگی موجود در استان را کنترل و مدیریت کرد.

امید حاجتی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سود بالای تسهیلات مشاغل خانگی عنوان کرد: در این زمان هنوز سهیمه خوزستان ابلاغ نشده است و در صورتی که ابلاغ شود بانک های استان باید بر اساس دستور العمل مرکزی عمل کنند.

وی تصریح کرد: مشکل اساسی شبکه بانکی کشور ما این است که بانک ها به دنبال سودجویی هستند و تجاری عمل می کنند. نمی توان از سیستم کنونی بانکی کشور انتظار رونق توسعه را داشت. صندوق توسعه ملی باید با هدف توسعه سیاست گذاری کند.

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان اظهار کرد: گاهی اوقات در حوزه سرمایه گذاری منابع داخلی بانک ها سخت گیری می شود. سیستم بانکی کشور تمایلی به تخصیص وام های کوتاه مدت ندارد و این مسئله باعث می شود تا بسیاری از مردم در گرفتن یک وام با مبلغ کم درمانده شوند.

حاجتی با بیان اینکه برای اهداف توسعه ای نیازمند سرمایه گذاری طولانی مدت هستیم، گفت: پیشنهاد ما برای برون رفت از این مشکل این است که بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار یک شعبه استانی در خوزستان تاسیس کند. این پیشنهاد از سوی استان ما در این شورا مطرح شده است.

وی با اشاره به پیشنهاد تاسیس بانک توسعه منطقه خوزستان اظهار کرد: سیستم این بانک به صورت نیمه دولتی و با  ساختار خصوصی است.

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان عنوان کرد: حجم نقدینگی استان ۱۸ هزار میلیارد تومان است که این منابع مدیریت منسجمی ندارد زیرا ابزار مدیریتی در اختیار خوزستان قرار نگرفته است. در صورتی که طرح پیشنهادی ما در سال جاری پذیرفته و اجرا شود به طور حتم در سال آینده وضعیت بانکی ما بهبود پیدا خواهد کرد.

 

 

کد خبر 2573157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha