۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۴۳

طی سال گذشته؛

۵۶ میلیارد ریال برای حمایت از ایتام قم اهدا شد

۵۶ میلیارد ریال برای حمایت از ایتام قم اهدا شد

قم - معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم از حمایت بیش از ۲ هزار و ۱۶۹ یتیم توسط ۱۶ هزار و ۶۳۲ حامی طی سال گذشته در قم خبر داد و گفت: مبلغ کمک حامیان بیش از ۵۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، مهدی عسگری گفت: در اجرای طرح اکرام ایتام و حامی یابی برای ایتام در سال گذشته ۱۶ هزار و ۶۳۲ حامی حمایت از دو هزار و ۱۶۹ یتیم را به عهده گرفتند.

وی افزود: مبلغ کمک حامیان در سال گذشته بیش از ۵۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال بوده است که نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد رشد در کمک‌های خیرین و حامیان داشته‌ایم.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در ادامه طرح محسنین را از جمله طرح‌هایی عنوان کرد که بحمدالله مردم برای حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت و نیازمند اقبال خوبی به آن نشان داده‌اند که در سال گذشته با پرداخت مبلغی نزدیک به ۴ میلیارد ریال حدود ۱۵۰۰ خانواده از کمک‌های ۲۶۸۲ حامی بهره‌مند شده‌اند.

وی بیان کرد: در زمینه پرداخت کمک معیشت یا مستمری به خانواده‌های تحت حمایت در قالب سرانه توسط دولت تعریف و سرانه نقدی از ۵۳ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.
 
عسگری ادامه داد: از مجموع ۲۱ هزار و ۲۳۷ خانوار تحت حمایت ۱۸ هزار خانوار مشمول سرانه مستمری می‌شوند و سایر افراد در دوره‌های قبل خودکفا شده‌اند و یا چند خدمتی هستند که در سال گذشته ۱۲۷ میلیارد ریال به خانواده‌های تحت حمایت پرداخت شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم ادامه داد: این سرانه طی دو سال گذشته تغییر نکرده که از دولت انتظار داریم این مسئله مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به انجام اقدامات لازم جهت رسیدگی به امور درمانی، بیمه و بهداشت خانواده‌های تحت حمایت افزود: از مجموع خانواده‌های تحت حمایت که شهرنشین هستند، ۲۹ هزار و ۲۲۵ نفر توسط کمیته امداد بیمه شده‌اند و حدود ۱۰ هزار نفر که شامل چهار هزار و ۱۲۰ خانوار هستند در قالب زنان سرپرست خانواده زیر ۵۰ سال، بیمه بازنشستگی تأمین اجتماعی شده‌اند.

عسگری ادامه داد: برای ارائه خدمات مطلوب با ۲۲۰ بیمارستان، درمانگاه و متخصص، داروخانه و پزشک خانواده قرار داد بسته شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۳۳ میلیارد ریال هزینه درمان و بهداشت و بیمه‌های اجتماعی، درمان و سوء تغذیه خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در استان قم شده است که با وجود این هزینه حدود ۳۰ میلیارد ریال از اسناد درمانی هنوز پرداخت نشده است.

کد خبر 2578101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha