۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۳۶

کریمی:

حامیان مردمی میراث مانعی برای تخریب آثار تاریخی هستند

حامیان مردمی میراث مانعی برای تخریب آثار تاریخی هستند

گرگان- مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان به ایجاد تعامل و ارتباط نزدیک بین علاقمندان میراث فرهنگی و این اداره تاکید کرد و گفت: هماهنگی بین این دو طیف باعث جلوگیری از تخریب بناهای تاریخی خواهد شد.

ابراهیم کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این نکته که انجمن حامیان میراث فرهنگی در هفته موزه و میراث فرهنگی فعال می شوند، افزود: برنامه هایی با این انجمن برای حفاظت از آثار و بناهای تاریخی تدوین شده تا با همراهی هلاقمندان به حوزه میراث فرهنگی، آثار تاریخی حفظ شود.

استفاده از دانش اساتید دانشگاه یک ضرورت است

کریمی بهره جستن از تجربیات و دانش اساتید دانشگاه و صاحب نظران در حوزه مرمت و معماری برای حفظ میراث تاریخی را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: استفاده از دیدگاه اساتید و دانشجویان با هدف تخصصی نگاه کردن به این حوزه از رویکردهای میراث فرهنگی گلستان در سال ۹۴ است.

وی با بیان این نکته که این دستگاه در سال جاری تلاش می کند تا در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با رویکردی جدید به کار خود ادامه دهد، افزود: با تلاش در حوزه میراث فرهنگی جایگاه گلستان را به آنچه که شایستگی اش را دارد، خواهیم رساند.

وی دیوار تاریخی گرگان را به عنوان یکی از مهمترین پروژه های کشور اعلام کرد و گفت: سازمان میراث فرهنگی کشور نیز خواستار توجه جدی به این پروژه  است چراکه ثبت دیوار تاریخی گرگان و شناساندن آن در سطح کشور و جهان، تاثیر شگرفی در توسعه و رونق صنعت گردشگری استان خواهد داشت.

کریمی ضمن اشاره به دیدار روز گذشته با نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان به مناسبت هفته میراث فرهنگی، افزود: در این نشست نماینده ولی فقیه به ساماندهی و رونق بافت های تاریخی و گردشگری برای توسعه استان تاکید داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان ضمن اشاره به حضور۳۰۴ هزار مسافر در ایام نوروز به استان، گفت: تعداد مسافران عبوری در استان بیشتر بوده که میانگین اقامت آنها در استان در این ایام به یک ونیم روز می رسید.

نقاط ضعف و قوت گردشگری باید بررسی شود

ابراهیم کریمی بر بررسی نقاط ضعف در راستای افزایش اقامت مسافران دراستان تاکید کرد و افزود: اولین اقدام در این راستا، برگزاری نشست مدیران تورهای گردشگری از سراسر کشور در استان است که با اجرای این تورها نسبت به افزایش حضور گردشگران در استان اقدام می شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح ها و پروژه های بزرگ گردشگری درآق قلا و بندرترکمن، ایجاد بازارچه صنایع دستی در ساختمان باقری گرگان، ایجاد موزه میراث روستایی به عنوان دومین موزه بزرگ روستایی کشوراز جمله اقدامات این اداره کل برای توسعه صنعت گردشگری به شمار می رود.

کریمی ثبت آبشار کبودوال در فهرست آثار ملی و تخصیص اعتبار ۲۵۰ میلیون تومانی برای بهسازی آن را از دیگر اقدامات میراث فرهنگی گلستان دانست و افزود: ایجاد کارگروه ویژه دیوار بزرگ گرگان و تلاش برای ثبت جهانی ومرمت این اثر ارزشمند نیز در دستور کارمان قرار دارد.

وی ایجاد موزه بزرگ باستان شناسی در گنبد کاووس با فعالیت های علمی- پژوهشی، ایجاد سایت حیات وحش درجنگل گلستان و ساماندهی شهر قدیم جرجان را به عنوان سایر فعالیت های این اداره درراستای توسعه ورونق میراث فرهنگی وگردشگری استان دانست.

 

 

 

کد خبر 2586102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha