۲۹ آذر ۱۳۸۴، ۱۵:۲۴

يك جانباز شيميايي در همايش تاوان عشق :

من مجروح جنگي هستم ، نه جانباز

من مجروح جنگي هستم ، نه جانباز

مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه شهيد عباسپور گفت : هرچه بيشتر به جانبازان شيميايي نزديك تر مي شويم به مظلوميت و غربت آنان بيشتر پي مي بريم و لحظه به لحظه افسوسمان نسبت به مسئوليني كه وظيفه شان رسيدگي به حال اين عزيزان است بيشتر مي شود.

به گزارش خبرنگار گروه دفاع مقدس خبرگزاري مهر، بسيج دانشگاه صنعت آب و برق شهيد عباسپور شب گذشته همايش «تاوان عشق» را با هدف تجليل از شهدا و جانبازان شيميايي برگزار كرد. 

اين همايش با حضورجمعي از رزمندگان دوران دفاع مقدس ، خانواده شهدا و جانبازان شيميايي، مقامات كشوري و لشگري و نويسندگان و شاعران دفاع مقدس از جمله سردار سعيد قاسمي و عليرضا قزوه برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم ميرزايي مسئول بسيج دانشگاه شهيد عباسپور با اظهار تأسف از بي توجهي به خانواده شهدا و جانبازان شيميايي تأكيد كرد: هرچه بيشتر به جانبازان شيميايي نزديك تر مي شويم به مظلوميت و غربت آنان بيشتر پي مي بريم و لحظه به لحظه افسوسمان نسبت به مسئوليني كه وظيفه شان رسيدگي به حال اين عزيزان است بيشتر مي شود، چراكه آنان به جاي اينكه در خدمت به اين عزيزان شبانه روز نداشته باشند و از يكديگر سبقت بگيرند در انجام حداقل وظايف خود نيز كوتاهي مي كنند.

در اين مراسم كه مورد استقبال دانشجويان اين دانشگاه قرار گرفت يكي از جانبازان شيميايي با بيان مطالبي از وضعيت نابسامان معيشتي و جايگاه اجتماعي جانبازان اظهار تأسف كرد و گفت: جانباز يك هويت است و ما رفتيم تاوان عشق آنرا پس بدهيم و تا الان هم داده ايم و تا آخر نيز مي ايستيم.

مرتضي اسدي با انتقاد از نوع تعيين درصد وتبليغات خدمات رساني به جانبازان تصريح نمود: بدبختي ما از آنجا شروع شد كه جانبازان را درصد بندي كردند. وقتي بچه ها شيميايي شدند بر اساس توانايي هر كدام عوارض شيميايي بروز كرد ، به آن كسي كه عوارض مجروحيت شيميايي زودتر در او مشهود شد، گفتند تو هفتاد درصدي بيا پژو ، خانه و...به تو بدهيم -كه نمي دهند، دروغ مي گويند و به تعدادي دادند- اما به فلان جانباز چيزي تعلق نمي گيرد.

 

وي كه به سختي تنفس مي كرد با بيان اينكه هميشه با افتخار مي گويم كه مجروح جنگي هستم و نمي گويم جانبازم ؛ دليل آنرا نوع برخوردهاي بنياد شهيد و امور ايثارگران عنوان كرد و افزود: بچه ها با وجود مجروحيت به جبهه ها از هم سبقت مي گرفتند اما الان مي گويند تو بيخود كردي كه رفتي.

وي كه خود را از قهرمانان بوكس آسيا معرفي كرد عوارض شيميايي را يكي از دلايل ناتواني جسمي و قطع فعاليتهاي ورزشي عنوان كرد و تصريح نمود: سال 81-80 بيماري من عود كرد و تمام زندگي ام را براي درمانم هزينه كردم و بعد از يك سال و نيم بستري شدن در بيمارستان ، بنياد مجروحيت شيميايي مرا تأييد كرد اما به دليل اينكه به صدا و سيما براي تهيه گزارش از جانبازي كه خانواده اش سه سال  او را با وضعيت سختي از اليگودرز به تهران مي آوردند و بعد از پيگيري دفتر مقام معظم رهبري در بيمارستان او را بستري كردند، خبر دادم، بنياد كارت جانبازي مرا باطل كرد. به من گفتند" تو هنوز مهر جانبازيت خشك نشده زبان در آوردي ، چرا اين كار را كردي و..."!

 

وي در حاليكه به همسرش اشاره مي كرد وضعيت خود را نمونه اي از شرايط زندگي جانبازان دانست و گفت: تمام زندگي ام را فروختم و هزينه درمانم كردم. الان چهار سال است كه به دليل مسئله شيميايي به انواع بيماري ها دچار شده ام. همسرم صبح زود تا شب كار مي كند تا بتواند دو دارو را براي من تهيه كند.

اين جانباز شيميايي اظهار كرد: درد آنجاست كه برخي از مسئولين هويت جانباز را از بين برده يا مخدوش مي كنند. با جانبازاني كه هنوز كارتشان را نگرفته اند نيز اين برخوردها را مي كنند. مگر آن زمان كه مي جنگيديم فكر امروز را مي كرديم؟ ما براي شهادت و براي گرفتن خاكمان رفتيم.

وي با اشاره به برخورد و عملكرد بنياد شهيد و امور ايثارگران نسبت به جانبازان شيميايي گفت: به شيميايي مي گويند "تو به خودت نفت تزريق كردي تا بگويي شيميايي هستم"! اما هيچ اشكالي ندارد بگذار اينها فكر كنند كه برده اند فكر كنند كه به هدفشان رسيده اند .مظالمي كه بنياد در حق بچه هاي جانباز مي كند را فكرش را نمي كرديم ، احتمالش را مي داديم اما نه به اين شدت و حدت كه جانباز براي كرايه خانه و پول دارو سرگردان باشد.

اين جانباز شيميايي از اهمال و سكوت مسئولين كشور در معرفي عراق و كشورهاي حامي او در استفاده از مواد ميكروبي و شيميايي در جنگ ايران و عراق انتقاد كرد و گفت: مگر سياست نظام بر اين نبود كه به دنيا اثبات كنيم كه عراق با حمايت كشورهاي اروپايي و آمريكايي بر سر ما بمب شيميايي ريخته، پس چرا الان سكوت كرده اند. چرا در بوق و كرنا نمي كنند؟ چرا بچه هايي كه تكه تكه شده اند را نمي برند نشان دهند.

مرتضي اسدي در پايان به آمارهاي متناقض بنياد در خصوص جانبازان شيميايي اشاره كرد و افزود: چرا رئيس مركز تحقيقات آسيبهاي شيميايي اعلام مي كند كه 40هزار جانباز شيميايي وخيم داريم در حاليكه 20هزار پرونده جانبازشيميايي در بنياد موجود است؟ 

در پايان اين مراسم بسيج دانشگاه شهيد عباسپور با انتشار بيانيه اي خواستار پيگيري مسائل درماني، معيشتي و بازگرداندن جايگاه والاي اجتماعي جانبازان دوران دفاع مقدس شد.

کد خبر 267895

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مرتضی اسدی IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      0 0
      من مرتضی اسدی هستم.همان سخنران دانشکده صنعت برق.