۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۱۴

به مناسبت روز جانباز/

جانبازان عملیات بیت المقدس در کهگیلویه تجلیل شدند

جانبازان عملیات بیت المقدس در کهگیلویه تجلیل شدند

دهدشت – به مناسبت روز جانباز، از جانبازان عملیات بیت المقدس در شهرستان کهگیلویه تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جشن میلاد حضرت ابولفضل(ع) و روز جانباز ظهر شنبه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین با حضور جانبازان شهرستان کهگیلویه در شهر دهدشت برگزار شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کهگیلویه در این آیین گفت: این شهرستان ۱۸ شهید و هفت جانباز در عملیات بیت المقدس به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرد.

بهنام صمدی فرد ضمن تبریک میلاد حضرت ابولفضل به همه جانبازان شهرستان کهگیلویه، افزود: آن حضرت معدن و سرچشمه ادب بود و فلسفه حیات وی در دفاع از اما حسین(ع) نمایان شد و رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس با الگوگیری از آن حضرت درس معرفت و ولایت را به خوبی آموخته و راه شهادت و جانبازی را در پیش گرفتند.

وی اظهار داشت: جانبازان در نثار سر و دست و جان خود به مولایشان حضرت ابوالفضل(ع) اقتدا کرده و سایه ای از معرفت و ولایت آن حضرت در وجود همه آنها نمایان است.

صمدی فرد روز جانباز را فرصت مناسبی برای تجلیل از ارزش آفرینان دفاع مقدس و ارج نهادن به مجاهدت های آنها عنوان کرد و جانبازان را پاسداران و امانتداران واقعی دستاوردهای شهدا دانست.

وی با بیان اینکه جانبازان با وجود مشکلات جسمی و روحی فراوان به ندرت نسبت به وضعیت موجود شکوه و گلایه دارند، یادآور شد: یکی از مهمترین دغدغه های جانبازان شهرستان کهگیلویه بحث بیکاری فرزندان آنهاست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کهگیلویه بیان کرد: تاکنون بیش از ۲۵۰ نفر از فرزندان جانبازان دارای مدرک تحصیلی کاردانی به بالا در بانک اطلاعاتی بنیاد شهید این شهرستان ثبت نام کرده اند.

صمدی فرد با اشاره به ماده ۴۸ قانون در خصوص حمایت از ایثارگران، تصریح کرد: این ماده قانونی سازمان های دولتی را موظف به استخدام یکی از فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد در محل خدمت پدر کرده است.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته برخی ادارات در خصوص استخدام فرزندان جانبازان به خوبی همکاری کردند، عنوان کرد: این در حالی است که برخی ادارات نیز جانبازان را گرفتار کاغذبازی های اداری کرده و در خصوص استخدام فرزندان آنها همکاری نمی کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کهگیلویه در پایان از اجرای طرح "علمداران حماسه" با محوریت ائمه جمعه در بخش های مختلف این شهرستان خبر داد.

کد خبر 2758116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha