توسط سازمان فناوری اطلاعات؛

كارگاه آموزشی سواد اطلاعاتی برای مربیان آموزش و پرورش برپا شد

كارگاه آموزشی سواد اطلاعاتی برای مربیان آموزش و پرورش برپا شد

كارگاه آموزشی سواد اطلاعاتی به همت سازمان فناوری اطلاعات ایران، کمیسیون ملی یونسکو، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نصرالله جهانگرد - رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در مراسم افتتاح کارگاه آموزشی سواد اطلاعاتی برای مربیان گفت: آموزش و پرورش محيطی است كه فرزندان ما را برای ورود به دنيای ديجيتال آماده می كند و به همين دليل مهمترين حلقه توسعه فناوری اطلاعات در ايران محسوب مي شود.

وي افزود: تئوری داشتن يك ارتباط تلفنی موبايل براي هريك از ساكنان كره زمين و دسترسی به اطلاعات در همه نقاط در سال ۱۹۹۵ مطرح شد و امروز شاهد آن هستيم كه بخشی از زيرساخت هاي ارتباطي موردنياز در اين خصوص فراهم شده است؛ در همین حال با گسترش كاربرد تلفن همراه هوشمند و همچنين توسعه نسل هاي جديد تلفن همراه نظير ۳G، ۴G و ۵G زمينه اتصال به شبكه و دريافت اطلاعات مورد نياز در همه نقاط ممکن شده است.

رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران با اشاره به گسترش موضوع «اينترنت اشياء» در دنيا تصريح كرد: بر اساس پیشبيني ها، تا سال ۲۰۲۰ بيش از ۵۰ ميليارد شي در دنيا به شبكه متصل خواهند بود؛ در چنين شرايطي انسان ها از طريق شبكه هاي اجتماعي به هم متصل خواهند شد و دانش خود را دزمينه هاي مختلف به اشتراك خواهند گذاشت.

جهانگرد با بيان اينکه سواد ابزاري به معني سواد اطلاعاتي نيست تاكيد كرد: مهارت چگونگي درج و دريافت اطلاعات روي شبكه هاي اجتماعي با حفظ امنیت و حریم خصوصی فرد بخشي از سواد اطلاعاتي محسوب مي شود و همچنین تولید محتوای بومی و برنامه های کاربردی برای کاربران و نحوه استفاده از آن ها در این عصر بسیار مهم است.

معاون وزير ارتباطات تصريح كرد: تلاش بسيار خوبي از دو دهه قبل در آموزش و پرورش به منظور ارتقاء استفاده از فناوري اطلاعات صورت گرفته كه اميدواريم با برگزاري چنين كارگاه هايي زمينه افزايش مهارتي بيش از پيش مربيان به منظور تربيت حرفه اي دانش آموزان فراهم شود.

کد خبر 2758177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha