۱۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۲۶

ستاری در جمع محققان حوره درمان:

استان اردبیل نیازمند صندوق پژوهشی است/حمایت از پژوهش های درمانی

استان اردبیل نیازمند صندوق پژوهشی است/حمایت از پژوهش های درمانی

اردبیل – معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: استان اردبیل نیازمند صندوق پژوهشی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری بعد از ظهر سه شنبه در نشست مشترک با هیئت رئیسه، محققان، اساتید و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: سلامت از مباحث مورد توجه دولت است و به ویژه به حوزه بالینی توجه ها متمرکز شده است.

وی افزود: انتظار از پژوهشگران و محققان پاسخ به نیازهای هر منطقه است و فلسفه شرکت های دانش بنیان توجه به ظرفیت های درونی استان ها و حل مشکلات هر منطقه است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور معتقد است شرکت دانش بنیان باید بتواند به نیاز داخلی استان محدوده فعالیت خود پاسخ گوید و به ویژه در مباحث درمانی نیز پژوهش را مورد توجه قرار دهند و به تبع چنین طرح هایی مورد حمایت خواهد بود.

ستاری با تاکید به استعداد اردبیل در توسعه طرح های حوزه آب های معدنی اضافه کرد: در حوزه سلامت سه ستاد در معاونت علمی و فن آوری فعال است که استان می تواند مسائل و مشکلات خود را در این سه ستاد طرح کند.

این مسئول معتقد است استان اردبیل نیازمند صندوق پژوهشی است و در صورتی که اجرای چنین طرحی در دستور کار قرار گیرد مورد حمایت خواهد بود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در خصوص برخی انتقادها مبنی بر تمرکز این معاونت بر شرکت های دنش بنیان اضافه کرد: ما ایده های بسیاری داریم اما تبدیل آن به یک محصول تجاری باید در شرکت ها مورد توجه باشد و در این خصوص ضعف داریم.

ستاری با اذعان به اینکه هر ایده پرداز قادر به تجاری سازی تولید خود نیست، اضافه کرد: بر همین اساس  فرابورس فروش ایده راه اندازی شده است و یا از طریق فن بازار می توان نسبت به تجاری سازی ایده ها اقدام کرد.

وی با بیان اینکه ایده به وفور طرح می شود، اضافه کرد: مهم این است چقدر پای ایده بایستیم و به همین دلیل است که جوانان بیشتر در این حوزه علاقه نشان می دهند و اغلب مدیران عامل شرکت های دانش بنیان کمتر از ۳۰ سال سن دارند.

این مسئول معقتد است بعد از این سنین جسارت و نوآوری کاهش می یابد و به همین دلیل ضروری است با حمایت از شرکت های دانش بنیان روح پژوهش مورد حمایت قرار گیرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه نقطه تمرکز این معاونت نیز حمایت از روح پژوهش است، در خصوص برخی درخواست ها مبنی بر تجهیز آزمایشگاه ها، افزود: ما مسئول تامین تجهیزات آزمایشگاهی نیستیم و به جای آن شبکه آزمایشگاهی با هدف نگه داری و‌آموزش خدمات راه اندازی کردیم.

ستاری به ضرورت بررسی برخی پروژه های طرح شده از سوی پزشکان و محققان اردبیلی در ستاد های مرتبط با معاونت علمی پژوهشی تاکید کرد و افزود: حمایت از طرح های پژوهشی از برنامه های این معاونت است.

وی در خصوص پیشنهادی مبنی بر حمایت از طرحی در حوزه طب بازساختی گفت: هنوز پروپزال شاخصی به دست ما نرسیده و هر چند طب بازساختی مورد توجه است اما هنوز طرح شاخص و قابل دفاعی به دست ما نرسیده است.

کد خبر 2767174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha