۱۲ خرداد ۱۳۹۴، ۲۲:۵۸

نجفی:

تولید فرش در گیلان ۲ برابر می شود

تولید فرش در گیلان ۲ برابر می شود

رشت- استاندار گیلان با تاکید بر حمایت از هنرمندان فرش دستباف گفت: با برنامه ریزی های لازم تولید فرش دستباف گیلان دو برابر می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، محمدعلی نجفی عصر سه شنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی فرش دستباف و خانه فرش گیلان اظهار کرد: بافندگان فرش دستباف گيلان علي رغم توليدات خوب و باكيفيتی كه داشتند از مكانی براي عرضه محصولات خود برخوردار نبودند و بازارچه کنونی می تواند عرصه مناسبی برای عرضه این دستبافته ها باشد.

وی افزود: فرش دستباف هنرمندان گيلانی از زيبايی خاصی برخوردار است و با برنامه ريزی لازم اميدواريم توليد فرش را در گيلان دو برابر كنيم.

نجفی ادامه داد: حمایت های بیمه ای و بانکی، رفع مشکلات بیمه هنرمندان قالیباف از دیگر رویکردهای حمایت از هنر صنعت فرش دستباف و معرفی برند فرش دستباف گیلان است که مدنظر است.

استاندار حمايت از فرش بافان را كه ارتباط مستقيم با صنعت ابريشم دارد ضروری برشمرد و گفت: گيلان قطب توليد ابريشم كشور است و با حمايت از فرش بافان صنعت نوغانداري گيلان نيز وضعيت مناسب تري پيدا خواهد كرد.

وی با اشاره به كاهش توليد ابريشم استان در دهه گذشته افزود: به منظور جبران اين كاهش برای احيای توتستان های استان اقدامات ويژه ای صورت گرفته است.

نجفی با تأكيد بر جلوگيری از واردات بی رويه ابريشم ادامه داد: با حمايت از نوغانداری،  تلاش های نوغانداران اقتصادی تر خواهد شد.

استاندار همچنین در جریان بازدید از آخرین برگ از کتاب فرش ابریشمی رباعیات خیام، شاعر پرآوازه ایرانی تلاش برای ثبت این اثر هنری در سازمان جهانی یونسکو را یکی از مهم ترین اولویت های پیگیری خود در راستای احیای فرش دستباف گیلان عنوان کرد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که صاحبان کارگاه های تولید فرش دستباف و قالی بافان خانگی بتوانند از فرصت های موجود در نمایشگاه دائمی و خانه فرش، نهایت فایده را ببرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز در ادامه این مراسم ضمن قدردانی از تلاش ها و پیگیری های استاندار گیلان در حمایت از هنر صنعت فرش دستباف یکی از پیش شرط های لازم برای احیاء فرش دستباف گیلان را توسعه و افزایش تولید ابریشم در استان دانست.

وی اظهار کرد: غرفه های این نمایشگاه در اختیار تولیدکنندگان و اتحادیه های فرش دستباف شهرستان های مختلف گیلان برای عرضه و فروش فرش دستباف هنرمندان قرار گرفته است و ۴ غرفه برای نمایش و عرضه محصولات صنایع دستی استان و یک غرفه نیز برای آغاز به کار خانه فرش گیلان اختصاص یافته است.

علی منتظری با اشاره به تشکیل انجمن فارغ التحصیلان فرش دستباف در گیلان برای اولین بار در سطح کشور گفت: این انجمن به همراه انجمن طراحان در خانه فرش گیلان واقع در نمایشگاه دائمی فرش دستباف مستقر شده اند.

کد خبر 2767316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha