۱۴ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۲۲

محمد زاده:

۶ رشته جدید به دانشگاه علمی کاربردی لوله سازی اهواز اضافه می شود

۶ رشته جدید به  دانشگاه علمی کاربردی لوله سازی اهواز اضافه می شود

اهواز - رئیس دانشگاه علمی کاربردی لوله سازی گفت: تا هفته آینده وضعیت اضافه شدن ۶ رشته جدید در لیست رشته های این دانشگاه مشخص می شود.

مهدی محمد زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: احتمالا رشته هایی از قبیل مهندسی فناوری اطلاعات، کاردانی حقوق، کاردانی روابط عمومی و چند رشته دیگر به لیست رشته های این دانشگاه افزوده شود.

 وی توضیح داد: دانشگاه لوله سازی اهواز دانشگاهی رو به انحلال بود. این دانشگاه که حاصل تلاش های مدیریت قبلی و فعالیت کنونی است توانسته هم اکنون جز بهترین دانشگاه های علمی کاربردی سطح استان و کشور باشد.

 رئیس دانشگاه علمی کاربردی لوله سازی اهواز افزود: دانشگاه علمی كاربردی لوله سازی اهواز موفقيت های بزرگی از اساتيد، دانشجويان و فارع التحصيلان به نمايش گذاشته، بی شك اين موفقيت بزرگ حاصل تلاش گروهی مديران سابق و فعلی شركت لوله سازی اهواز است كه باعث شده جزو ۴۰ دانشگاه علمی كاربردی برتر ايران باشد.  

محمد زاده با بیان اینکه این واحد علمی كاربردی وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فناوری است، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی كاربردی يكی از دانشگاه های وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فناوری است كه با هدف ارتقای سطح شاغلان بخش های مختلف اقتصادی و افزايش مهارت های حرفه ای فارغ التحصيلان مراكز آموزشی تشكيل و به كارگيری و سازمان دهی امكانات، منابع مادی و انسانی دستگاه های اجرايی، نسبت به برگزاری دوره های علمی كاربردی در مقاطع كاردانی، كارشناسی، كارشناسی ارشد، و دكترا اقدام كند.

رئیس دانشگاه لوله سازی اهواز ادامه داد: سعی کردیم شرایط تردد دانشجویان را تسهیل کنیم و اغلب کلاس ها را در روزهای پنج شنبه و جمعه بگذاریم که افراد شاغل بتوانند از کلاس ها بیشترین استفاده را داشته باشند.  

محمد زاده در ادامه گفت: دانشگاه جامع علمی كاربردی كشور در سال ۱۳۷۰ تاسيس شد و هم اكنون در ۳۱ واحد استانی بيش از ۸۰ هزار دانشجو را تحت پوشش دارد. اين دانشگاه توانسته است با بهره گيری از ۳۴ هزار و ۸۱۸ استاد خبره در بيش از هزار و ۸۶ مركز علمی كاربردی در سراسر نظام آموزش مهارتی را توسعه دهد. دانشجويان اين مراكز در چهار گروه آموزشی صنعت، كشاورزی، هنر و مديريت خدمات اجتماعی و در بيش از ۶۲۰ رشته در مقطع كاردانی تا كارشناسی ارشد و دكترا مشغول به تحصيل هستند.  

وی به راه اندازي واحد استانی در سال ۷۳ اشاره كرد و افزود: واحد استانی دانشگاه جامع علمی كاربردی در سال ۱۳۷۳ در خوزستان راه اندازی شد و هم اكنون وظيفه نظارت بر ۳۰ مركز علمی كاربردی، ۴۸۰ استاد، ۲۷ هزار و ۸۰۲ دانشجوی فعال و سه هزار و ۹۵ فارغ التحصيل را در سراسر استان به عهده دارد. مركز آموزشی عالی علمی و كاربردی لوله سازی اهواز در مهر ماه ۹۱ با كسب مجوز رسمی از شورای گسترش وزارت علوم، تحقيقات، فناوری و تحت نظارت دانشگاه جامع علمی كاربردی فعاليت خود را آغاز کرد.

 محمد زاده در ادامه گفت: اين مجموعه به عنوان اولين مركز آموزشی عالی در حوزه صنعت استان خوزستان است كه فعاليت خود را با چهار رشته در مقطع كاردانی فی و با جذب ۱۶۴ دانشجو آغاز کرد. آموزش و تربيت تكنسين و نيروی كار ماهر برای حوزه صنعت استان يكی از اصلی ترين رسالت های آن است، اين دانشگاه به همت پرسنل دلسوز و اساتيد مجرب خود و با تكيه بر امكانات و تجهيزات پيشرفته آزمايشگاهی و كارگاهی خود توانست نظر داوطلبين علوم فنی و مهارتی را به خود جلب کند.

 رئيس دانشگاه علمی كاربردی لوله سازی اهواز در پايان گفت: پس از برنامه ريزی و تلاش های شبانه روزی كادر علمی و اجرایی آن پس از گذشت دو سال از زمان تاسيس مركز و با ثبت آن به عنوان موسسه در آذر ماه ۹۳ روح تازه ای در كالبد اين نهاد مقدس جان گرفت و هم اكنون بيش از سه زار و ۲۹۱ دانشجو در ۲۱ رشته فنی و مهندسی در مقاطع كاردانی و كارشناسی با بهره مندی از ۲۰۸ استاد مجرب و كارآزموده مشغول به تحصيل هستند.  

کد خبر 2767723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • eisa bagheri ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
      0 0
      با سلام و عرض خسته نباشید . خواهشمند در صورت امکان رشته های مهندسی از جمله مهندسی مکانیک با گرایش فلزات و مهندسی جوش را در رشته های جدید بگنجانید با توجه به وضعیت صنعتی بودن استان و نیروی جوانی که در استان مشغول بکار میباشد .
    • نرگس احمدیان ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
      1 0
      باسلام خدمت شما خواستم بدونم دانشگاه علمی کاربردی رشته های هنری ازجمله کارگردانی عکاسی وغیره داره
    • علی جهانگیری ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
      0 0
      اگه بشه رشته مکانیکو با گرایشای مختلف بگنجن عالی میشه