خدمات عمومی الزامی ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی می شود

خدمات عمومی الزامی ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی می شود

اولين همايش ملی خدمات عمومی الزامی ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) با حضور متخصصان و برنامه‌ريزان اين حوزه در مرداد سال جاری، فعالیتهای انجام شده در این زمینه را بررسی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اين همايش با هدف معرفی ابعاد مختلف طرح USO، تعامل با ذينفعان اصلی طرح و جلب مشاركت آنها و معرفی فعاليتهای انجام شده و در حال انجام در حوزه‌های مرتبط با طرح USO با همكاری سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئی و پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات برگزار می شود.

حسن رضوانی - مسئول راهبری و پيگيری امور USO با اشاره به اينكه خدمات USO الزامی است كه از سوی اتحاديه‌های بين‌المللی ارتباطات دور (ITU) و اتحاديه جهانی پست (UPU) برعهده دولتها گذاشته شده تا امكان استفاده از سرويسهای پايه مخابراتی، فناوری اطلاعات و خدمات پستی برای تمامی مردم جامعه فراهم شود، افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب نظامنامه USO و در راستای بهبود شاخصهای زندگی روستائيان و مردم مناطق كمتر توسعه يافته، ملزم است امكان استفاده از خدمات مخابراتی، پستی و فناوری اطلاعات را در اين مناطق فراهم كند. در واقع اين الزام باعث می شود تا دسترسی به خدمات مبتنی بر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تمامی مناطق كشور به ويژه روستاها و نواحی دورافتاده كه ارائه خدمات به آنها صرفه اقتصادی كمتری دارد، تضمين شود.

وی در تشريح همكاری مشترک میان سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئی و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: محور اصلي اين همكاری، توسعه خدمات الكترونيكی در حوزه‌های گوناگون آموزشی و فرهنگی، بهداشتی و درمانی، گردشگری، كشاورزی و ... در چارچوب ساير برنامه‌های كلان توسعه كشور است و در اين طرح پيش‌بينی شده است كه ضمن تبيين برنامه‌های راهبردی برای توسعه خدمات الكترونيكی در مناطق روستائی و دورافتاده، عملياتی سازی اين برنامه‌ها نيز در دستور كار قرار گيرد.

مسئول راهبری امور USO رگولاتوری، برگزاری نمايشگاه جنبی از ظرفيتهای بخش خصوصی و نيازهای بازار خدمات در مناطق روستائی و كمتر توسعه يافته، انتخاب برترين پايان نامه‌های كاربردی و عملياتی مرتبط با محورهای همايش و انتخاب و تجليل از بهترين طرحهای اجرا شده در حوزه خدمات الكترونيكی در مناطق روستائی و دورافتاده را از جمله بخشهای اصلی اولين همايش ملی خدمات عمومی الزامی ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان كرد.

متخصصان دانشگاهی، مراكز پژوهشی، اپراتورها، شركتها و سازمانهای مرتبط و علاقه‌مندان می توانند براي ارائه ديدگاهها، رويكردها و خدمات و محصولات مرتبط با اين حوزه و اطلاع از آخرين اخبار به پورتال همايش با آدرس USO-Hamayesh.itrc.ac.ir مراجعه كنند.

کد خبر 2768833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha