۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۱۲

نجفی در رزمایش امنیت و ساماندهی سواحل دریا؛

نیروی انتظامی در کنار برقراری امنیت، مظهر اخلاق و ادب باشد

نیروی انتظامی در کنار برقراری امنیت، مظهر اخلاق و ادب باشد

رشت- استاندار گیلان بااشاره به ورود ۲ میلیون گردشگر در تعطیلات اخیر به استان گفت: انتظار می رود با حضور گسترده گردشگران، نیروی انتظامی در کنار اجرای قانون و برقراری امنیت، مظهر اخلاق و ادب باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، محمدعلی نجفی در رزمایش امنیت و ساماندهی سواحل دریا که در ستاد فرماندهی انتظامی گیلان برگزار شد با اشاره به ورود ۲ میلیون گردشگر در تعطیلات اخیر اظهار کرد: در تعطیلات هفته گذشته علی رغم ورود ۴۰۰ هزار خودرو و حدود ۲ میلیون مسافر به گیلان، خوشبختانه در دریای استان غریق نداشتیم.

وی افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال ۹۲، ۱۳ نفر و سال گذشته ۸ نفر از هموطنان در سواحل استان غرق شدند.

نجفی جایگاه گیلان را در بخش گردشگری جزو ۶ استان برتر و در بخش پذیرش مسافر در رتبه های اول تا سوم عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین مباحث در ایجاد اشتغال، تقویت بخش گردشگری است که توسعه این بخش منجر به کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه، نیروی انتظامی را مظهر امنیت و آرامش در جامعه دانست و اظهار کرد: در استانی چون گیلان که با حجم بالای گردشگران با فرهنگ ها و قومیت های مختلف روبرو است، انتظار می رود نیروی انتظامی در کنار اجرای قانون و برقراری امنیت مظهر اخلاق و ادب باشد.

وی به سخنان رئیس جمهور درباره انجام وظایف مدیران در محدوده حوزه مسئولیت خود اشاره کرد و افزود: اگر هر یک از مسئولین وظایف خود را به طور صحیح به انجام برسانند علاوه بر تحقق اهداف، قطعاً خداوند، مسئولین ذیربط و مردم رضایت خواهند داشت.

رئیس شورای تأمین استان با تقدیر از مدیران، عوامل و دست اندرکاران بخش ساماندهی سواحل استان گفت: باید تلاش شود با امکانات رفاهی و فرهنگی که در کنار سواحل ایجاد می شود با رعایت مسائل دینی، ارزش های اخلاقی و فرهنگی، حضور گسترده مسافران را در تعطیلات تابستان شاهد باشیم.

نجفی به پیش بینی جذب ۲۰ میلیون گردشگر خارجی در ایران ۱۴۰۴ اشاره کرد و افزود: با فراهم شدن زیر ساخت ها برای سفر به ایران، علاوه بر تحقق اهداف پیش بینی شده، گیلان سهم عمده‌ای در این میان خواهد داشت.

استاندار گام های دولت در تسریع اتمام ساخت آزادراه قزوین- رشت و راه اندازی راه آهن در استان را در جذب گردشگر موثر برشمرد و گفت: امسال شاهد کاهش ترافیک در حمل و نقل ورودی و خروجی شهرهای استان هستیم که پلیس راهور نقش بسزایی در اين مسير داشته است.

وی ایجاد آرامش و آسایش لازم در بین همشهریان و هموطنان را از وظایف فرمانداران، شهرداران و مسئولین استان عنوان کرد و ادامه داد: این اقدامات به منظور حضور موثر دست اندرکاران با امکانات ابزاری مختلف برای بسترسازی و ایجاد زمینه های لازم، استقبال از گردشگران و مسافران با احترام، مهربانی و اخلاق است.

کد خبر 2770816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha