۲ بهمن ۱۳۸۴، ۱۳:۰۳

همزمان با دهه فجر

دانشنامه « زبان و ادب فارسي » رونمايي مي شود

نخستين جلد از « دانشنامه زبان و ادب فارسي » به سرپرستي دكتر " اسماعيل سعادت " در جشني با حضور شخصيت هاي فرهنگي و ادبي كشور رونمايي مي شود .

به گزارش خبرنگار كتاب مهر ،  جشن رونمايي اين دانشامه كه چندي قبل منتشر شد با حضور اساتيد زبان و ادبيات فارسي مولفان و پژوهشگران اين فرهنگنامه و دكتر اسماعيل سعادت سرپرست اين دانشنامه و رئيس گروه دانشنامه زبان و ادب فارسي در فرهنگستان زبان ، برگزار مي شود .


جلد اول از اين دانشنامه شش جلدي شامل 439 مقاله ازكلمه " آب " تا " برزويه " است كه به قلم استادان ، پژوهشگران و اعضاي گروه داشنامه زبان و ادبيات فارسي و به سرپرستي استاد اسماعيل سعادت تدوين شده است .

اين كتاب در 760 صفحه و با مقدمه اي 20 صفحه اي به قلم استاد سعادت سرپرست گروه دانشنامه در فرهنگستان زبان و ادب فارسي به چاپ رسيده است .

به گفته استاد سعادت اين نخستين دانشنامه ويژه زبان و ادب فارسي است كه مهمترين اطلاعات مربوط به اين زبان را در همه شاخه هاي آن مورد بررسي قرار مي دهد .

از ديگر ويژگي هاي اين داشنامه شيوه جديد در تاليف آن است كه بر اساس آن همه مقالات اين دانشنامه در حجمي مساوي تاليف شده اند .

از ديگر ويژگي هاي تدوين اين دانشنامه اين است كه مولفان مقالات آن اصل پرهيز از ترجيح نظري را رعايت كرده اند ، بر اساس اين اصل فقط آراي مختلف صاحنظران درباره يك موضوع ذكر مي شود بدون اينكه هيچ كدام از اين نظرات بر ديگري ترجيح داده شود .

بنا به اعلام فرهنگستان زبان و ادب فارسي مراسم جشن رونمايي اين دانشنامه روز 13 بهمن ماه 1384 در محل سالن همايش هاي بين المللي سازمان صداو سيما برگزار مي شود .

در اين مراسم پيش بيني شده است كه اساتيدي همچون مجتبايي ، كامران فاني ، اسماعيل سعادت و حداد عادل درباره ويژگي هاي اين اثر سخنراني كنند .

کد خبر 277654

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha