۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۰۲

داروخانه متخلف وجود دارد/ مجازات قضائی بازدارنده نیست

داروخانه متخلف وجود دارد/ مجازات قضائی بازدارنده نیست

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، نحوه بازرسی و نظارت بر روند عرضه داروها در داروخانه ها را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر رسول دیناورند درباره برنامه سازمان غذا و دارو در برخورد با داروخانه هایی که داروهای نسخه ای را بدون نسخه می فروشند، اظهار کرد: این مطلب صحیح نیست و نباید این طور بیان شود که همه داروخانه مرتکب این تخلفات می شوند اما قبول داریم که متاسفانه بروز این تخلف بالاست.

وی با بیان اینکه بازرسان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور بطور میانگین ماهی یکبار و در دانشگاه هایی که مشکل نیروی انسانی دارد یک یا دو بار در سال بازرسی صورت می گیرد، تصریح کرد: بطور میانگین در کشور هر داروخانه حداقل ۵ بار در سال به صورت سر زده بازرسی می شود.

دیناروند با اشاره به اینکه چنانچه یکی از مصداق های تخلف همچون ارائه داروی نیازمند نسخه، بدون نسخه  محرز شود با داروخانه متخلف برخورد خواهد شد، افزود: بازرسی ها در حدی نیست که بتواند این موارد را به صفر برساند تا سازمان غذا و دارو با قاطعیت اعلام کند تخلفی در هیچ داروخانه ای صورت نگرفته یا نخواهد گرفت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه تخلف وجود دارد و مجازات دستگاه قضائی آنگونه که باید و شاید بازدارنده نیست و در بسیاری موارد جریمه ها اندک است در حالی که جریمه باید به اندازه ای در نظر گرفته شود که تکرار جرم، صرفه و توجیه نداشته باشد.

دیناروند در پایان اضافه کرد: هر چند اعتقاد ما هم لزوما این نیست که با صرف افزایش مجازات و جریمه همه چیز ختم به خیر شود بلکه آموزش و فرهنگ سازی را هرگز نباید فراموش کرد و می بایست این آموزش ها به شهروندان به صورت عام و پزشکان و داروسازان به صورت خاص باشد. 

کد خبر 2778495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha