۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۲۹

بختیاری:

اولین داروی گیاهی درمان دیابت و پروستات در قزوین تولید می شود

اولین داروی گیاهی درمان دیابت و پروستات در قزوین تولید می شود

قزوین- مدیرعامل شرکت دانش بنیان شهد آرای کاسپین گفت: اولین داروی گیاهی درمان دیابت و پروستات با استفاده از گیاهان منطقه الموت در نیمه دوم امسال در قزوین تولید و به بازار عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بختیاری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گفت: شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در ارتباط صنعت و دانشگاه و اجرایی کردن طرح ها و ایده های جوانان و مستعد و خوش فکر کشورمان دارند.

این مخترع قزوینی بیان کرد: شركت ها و موسسات دانش بنيان به منظور هم‌افزايی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی، گسترش و كاربرد اختراع و نوآوری و تجاری سازی نتايج تحقيق و توسعه اعم از طراحی و توليد كالا و خدمات در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده فراوان تعیین کننده اند و توانسته اند بخوبی در استان نیز فعالیت کند.

وی اضافه کرد: در ابتدا در سال ۸۵ با سه نفر فعالت خود را در پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین آغاز کردیم و در سال ۸۹ عضو شرکت های دانش بینان شدیم و امروز با افتخار توانسته ایم با ایجاد اشتغال برای ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۲۰ نفر وابسته در شبکه ضمن راه اندازی واحد تحقیق و توسعه شرکت اولین لوسین گیاهی را برای جلوگیری از ریزش مو به کشور عرضه کنیم تا در خدمت سلامت جامعه باشد.

قزوین

 این کارآفرین برتر استان یادآورشد: استان قزوین در زمینه گیاهان دارویی استعداد و ظرفیت بسیار خوبی دارد که این قابلیت در منطقه الموت بسیار قابل توجه است و نخبگان و جوانان خوش فکر این شرکت تلاش می کنند با استفاده از گیاهان دارویی محصولاتی برای تامین سلامت مردم اختراع کرده و به کشور ارائه کنند.

بختیاری تصریح کرد: با جذب ۴۵ دانشجوی فوق لیسانس زمینه بهره مندی از استعدادهای درخشان و نخبگان جوان استان و کشور در فعالیتهای مرتبط با سلامت جامعه فراهم شده و امیدواریم در آینده نیز با ارائه اختراع در زمینه های گوناگون رسالت علمی خود را در جامعه ادا کنیم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان شهد آراء کاسپین تصریح کرد: جوانان مبتکر و مخترع این شرکت توانسته اند نام خود را به عنوان مخترع اولین گیاه رشد مو ثبت کنند و با انجام تحقیقات چند ساله بزودی داروی گیاهی ضد دیابت و درمان پروستات تولید و عرضه خواهد شد.

گرفتن وثیقه از شرکت های نوپا مشکل ساز است  

بختیاری در خصوص حمایت دولت از شرکت های دانش بنیان اظهارداشت: خوشبختانه در دولت یازدهم رویکرد بسیار خوبی در حمایت از جوانان نخبه و شرکت های دانش بنیان ایجاد شده و پارک های علم و فناوری با مصوبه ای که دارند تسهیلات قابل توجهی به این شرکت ها پرداخت می کنند.

این کارآفرین برتر اظهارداشت: در حال حاضر شرکت های دانش بنیان با سپردن وثیقه می توانند تا ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که به دلیل وثیقه های سنگین جوانان فعال در شرکت های دانش بنیان نوپا که بنیه مالی ضعیفی دارند برخی از این شرکتها فقط تا ۵۰ میلیون تومان تقاضای تسهیلات می کنند که گره گشای مشکلاتشان نیست.

وی افزود: ضمن تشکر از حمایت های دولت از مخترعان و نخبگان انتظار داریم در این زمینه نیز چاره اندیشی کنند تا هیچ مخترع و مبتکری به دلیل مشکلات مالی از ارائه طرح و ایده خود باز نماند.

قزوین

  
توسعه صادرات غیر نفتی ضروری است

بختیاری که توانسته محصول شرکت دانش بنیان خود لوسیون ضد ریزش مو را تجاری سازی کرده و به بازار عرضه کند تصریح کرد: افتخار می کنیم که تولیدات ما توانسته در مقابل کشورهای صاحب برند و شاخص محصولات بهداشتی و دارویی جایگاه خاصی داشته باشد و امروزه در کشورهای اروپایی محصولات ما عرضه شده است.

وی اضافه کرد: داروهای گیاهی ما در کشورهای لندن، بلژیک، انگلستان، فرانسه، کانادا مورد توجه قرار گرفته و وارد بازارهای اروپایی شده و به عنوان یک برند نام ایران را در محصولات درمانی دارویی پرآوازه کرده است.

موفقیت های شرکت دانش بنیان شهد آراء کاسپین

این کارآفرین برتر در سال ۹۳ اضافه کرد: کسب نشان فنآفرین برتر در هشتیمن جشنواره شیخ بهایی، مدیر برتر در همایش صنعت، کسب جایزه بین المللی کاردنیلی، رتبه برتر همایش مدیر برتر، محصول برتر و رضایت مندی مشتری، تولید کننده نمونه کشوری، از افتخارات این مجموعه است.

برند طلسم در اروپا نام ایران را پرآوازه می کند

وی یادآورشد: شرکت دانش بنیان شهد آرآ کاسپین در برند سازی نیز تاکنون موفق بوده و امروز «طلسم» به عنوان یک برند ایرانی در ردیف ۱۰ شاخص جهانی قرار گرفته و توان ایرانیها را نشان می دهد.

راه اندازی کشت و صنعت شرکت دانش بنیان

بختیاری یادآورشد: با توجه به کمبود برخی گیاهان دارویی در ایران و ضرورت واردات آن درصددیم شرکت توسعه کشت و صنعت را در قزوین راه اندازی کنیم تا بتوانیم مواد اولیه مورد نیاز خود را برای تولید داروهای گیاهی تامین کنیم.  

گیاهان دارویی

   داروی درمان دیابت و پروستات تولید می شود

این مخترع برتر استان تصریح کرد: بیش از ۱۱۰ اختراع توسط شرکت دانش بنیان شهد آراء کاسپین قزوین در دست کار است که هفت اختراع اجرایی شده است.

وی اظهارداشت: در شش ماه آینده دو داروی مهم درمان دیابت و پروستات تولید و به بازار عرضه خواهد شد که خبر خوبی برای اینگونه بیماران خواهد بود.

وی افزود: این داروها با استفاده از گیاهان دارویی منطقه الموت بویژه گیاه «عدس الملک» در حال تولید است که این دارو میتواند نام ایران اسلامی را در جهان و تولیدکنندگان دارو دوباره مطرح کند.

کد خبر 2780760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • توران جمشیدیان ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
      0 0
      لطفا مرا راهنمائی فرمائید تا بتوانم در مورد عدس الملک اطلاعات بیشتری کسب نمایم. در صورت امکان نام چند مقاله را برای بنده بفرستید. با تشکر دکتر توران جمشیدیان