۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۲۴

نظری:

آمار اهدای عضو در خوزستان رضایت‌بخش نیست

آمار اهدای عضو در خوزستان رضایت‌بخش نیست

اهواز- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: آمار اهدای عضو در خوزستان اصلا مناسب و رضایت‌بخش نیست و با ادامه این روند، فوت بیماران نیازمند پیوند بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج نظری ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری هفته پیوند اعضا در دفتر معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: تعداد اهدا کنندگان اعضا در این استان، بسیار کم است و باید به‌جایی برسیم که تعداد موارد اهدای عضو بیشتر شود به همین دلیل همه خواسته ما فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی فرهنگ پیوند اعضا است.

وی افزود: استانی مثل کهگیلویه و بویراحمد از نظر آمار اهدای اعضا از ما بالاتر است اما خوزستان از لحاظ آماری جایگاه خوبی ندارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: بیماران زیادی وجود دارند که به خدمات بیشتری مثل پیوند اعضا نیاز دارند و تا سال‌های قبل اگر کسی مشکل قلبی یا نارسایی کلیوی پیدا می‌کرد محکوم به مرگ بود.

نظری ادامه داد: برای کبد، جایگزینی وجود ندارد اما امروزه با پیشرفت علم بسیاری از افراد مبتلا به نارسایی کلیه با پیوند یک کلیه سالم مشکلشان حل می‌شود و به‌راحتی به زندگی خود ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه ایران پیشرفت‌های خوبی در زمینه پیوند کلیه و کبد داشته است، اضافه کرد: در خوزستان شرایط برای ارائه خدمات پیوند اعضا وجود دارد و پیوند کبد و کلیه به‌راحتی انجام داده می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: این مسئله برای ما مهم است که بتوانیم افرادی که دچار مرگ مغزی می‌شوند را از اعضایشان استفاده کنیم و به افراد نیازمند، پیوند بزنیم زیرا فرایند پیوند بسیار حساس و در عین حال کوتاه است.

نظری عنوان کرد: ماهانه ۶۰ نفر به آمار افراد نیازمند دیالیز در استان اضافه می‌شود اما متأسفانه آمار اهدای اعضا مناسب نیست.

 

کد خبر 2784933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha