۲ بهمن ۱۳۸۴، ۱۱:۰۰

با همكاري شركت هاي بيمه ؛

معضل بيمه دندانپزشكي در كشور برطرف مي شود

معضل بيمه دندانپزشكي در كشور برطرف مي شود

مديركل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اشاره به اينكه در حال حاضر يكي از معضلات بزرگ در امر دندانپزشكي هزينه هاي بالا است ، از ارايه طرحي به شركت هاي بيمه به منظور حل معضل بيمه دندانپزشكي خبر داد.

به گزارش خبرگزاري مهر ، دكتر محمد مهدي وردي افزود: با توجه به هزينه هاي بالاي درماني در تمامي رشته هاي پزشكي و به تبع در ارتباط با درمان هاي دندانپزشكي ، دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در نظر دارد با ارايه راهكارهاي عملي نسبت به حل اين معضل اقدام نمايد.

وي تصريح كرد: از آنجا كه تعرفه هاي دندانپزشكي شامل دو بخش سهم هزينه خدمات و هزينه سربار است ، افزايش تعرفه ها در ارايه خدمات درماني نيز مبتني بر اين دو فاكتور است.

وردي با تاكيد بر اينكه ارايه خدمات ارازن قيمت و با كيفيت، از سياست هاي راهبردي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي است ، گفت: افزايش قيمت هاي جهاني مواد و هزينه هاي سربار نيز از واقعيات و معضلات موجود است كه بهترين روش به منظور ارايه خدمات درماني دندانپزشكي ، قيمت گذاري مناسب خدمات و جلوگيري از تحميل هزينه هاي اضافي به بيماران دندانپزشكي و از طرفي جلوگيري از افزايش هزينه هاي out of pocket (هزينه اي كه بيمار از جيب خود مي پردازد) مي باشد.

مديركل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اظهار داشت: از آنجا كه براي حل اين معضل، تعامل بيمه ها در تمام سطوح اعم از دولتي و خصوصي، امري اجتناب ناپذير است ، اين دفتر سعي دارد ، در جهت برآوردن اهداف فوق در آينده نزديك با ارايه فراخوان مقاله "بيمه و دندانپزشكي" ، از تمام دست اندركاران بيمه در جهت حل مشكل بيمه در دندانپزشكي ياري طلبد.

وي افزود: از طرف ديگر ضروري است ، با فرهنگ سازي در سطوح دولتي و غير دولتي ، ذهنيت ها و باورهاي غلط در مورد دندانپزشكي كه صرفا اين رشته را در حوزه، زيباسازي و زيباگرايي قلمداد مي كنند، حذف كرده و هدف اصلي و اوليه را مبتني بر ارايه خدمات درماني مناسب به افراد بنا گذاشت.

وردي در پايان تصريح كرد: از آنجايي كه حفره دهان، به عنوان اولين ورودي سيستم گوارش و مهمترين عضو صورتي در زيبايي، تكلم و حتي در ارايه شخصيت افراد موثر است وزارت بهداشت خود را موظف مي داند تا برنامه ريزي هاي اين وزارتخانه را در هر دو جهت ارايه خدمات دندانپزشكي (درماني و زيبايي) معطوف كند.

 

کد خبر 280606

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha