۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۵۶

مدیرکل کمیته امداد بوشهر:

۲۸۳۰ یتیم تحت حمایت کمیته امدادبوشهر هستند/خدمات‌دهی به ۶۰۰ بیمار

۲۸۳۰ یتیم تحت حمایت کمیته امدادبوشهر هستند/خدمات‌دهی به ۶۰۰ بیمار

بوشهر - مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: دو هزار و ۸۳۰ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌ریزی گسترده‌ای به منظور برگزاری برنامه‌های مختلف توسط کمیته امداد در ماه مبارک رمضان صورت گرفته است و طرح‌های خوبی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه کمیته امداد از دستگاه‌های برتر در زمینه اجرای برنامه‌های اوقات فراغت است، ادامه داد: کمیته امداد در کنار برنامه‌های حمایتی و خدمات خود، برنامه‌های ویژه‌ای نیز در زمینه توسعه امور انفاق و احیای سنت‌های حسنه الهی دارد که این برنامه‌ها در طول سال اجرا می‌شود و نتایج خوبی را نیز در پی داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به مشارکت مردم و خیرین در برنامه‌های کمیته امداد، اضافه کرد: سال گذشته از محل کمک‌های خیرین، ۲۲ میلیارد تومان در سطح استان جمع‌آوری شد.

استقبال گسترده از اجرای طرح اکرام ایتام

وی به برخی از طرح‌های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: سال گذشته طی ماه مبارک رمضان حدود چهار میلیارد تومان جمع‌آوری منابع را در استان داشتیم و گروه‌های هدف شناسایی شد و در کمترین زمان به خانواده‌های نیازمند پرداخت شد.

لطفی اجرای طرح اکرام ایتام را به عنوان یکی از طرح‌های محوری کمیته امداد عنوان کرد و گفت: این طرح از ۱۵ تا ۲۱ رمضان برگزار می‌شود و این طرح مورد استقبال عمومی قرار گرفته است و شاهد خدمات خوبی به ایتام هستیم.

وی بیان کرد: در استان بوشهر دو هزار و ۸۳۰ ایتام را تحت حمایت داریم که سال گذشته چهار میلیارد تومان از محل کمک‌های خیرین به این افراد کمک شد و به حساب ایتام واریز شد.

اجرای طرح مفتاح‌الجنه در استان بوشهر

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر به اجرای طرح مفتاح‌الجنه در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: در این طرح خیرین و مسئولان با خانواده نیازمندان دیدار می‌کنند و برای حل مشکلات آنها کمک‌های خود را ارائه می‌کنند که سال گذشته در این راستا ۲۵۴ میلیون تومان جذب منابع داشتیم و بلافاصله به حساب نیازمندان واریز شد.

وی به برگزاری طرح‌های اطعام و افطاری توسط مردم و در حسینیه‌ها و مساجد و تکایا اشاره کرد و افزود: سال گذشته برای برپایی این سفره‌ها دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان جذب شد.

لطفی به اجرای طرح همیان مولا اشاره کرد و گفت: در این طرح نیز سبدهایی درب مناطل به خیرین داده می‌شود و افراد کالاهایی را برای اهدا به خانواده‌های نیازمند در این سبدها قرار می‌دهند. سال گذشته ۳۸۲ میلیون تومان در قالب اجرای این طرح جذب شد.

طرح جمع‌آوری کفارات و زکات فطریه

وی همچنین به اجرای طرح جمع‌آوری کفارات اشاره کرد و افزود: این طرح تاکنون خیلی مورد توجه قرار نگرفته است و توصیه می‌کنیم که افراد کفاره روزه خود را در قالب این طرح پرداخت کنند و امیدواریم امسال شاهد استقبال مطلوبی از این طرح باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر ادامه داد: برپایی پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطریه نیز از دیگر برنامه‌های کمیته امداد است. اولویت‌های ما برای پرداخت زکات فطریه مشخص شده است و امیدواریم مردم نیز در بحث زکات فطریه همکاری و همراهی مناسبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۸ میلیون تومان از محل زکات فطره جمع‌آوری شد، اضافه کرد: افرادی هستند که در روز عید فطر برای جمع‌آوری فطریه به افراد مختلف رجوع می‌کنند و کمک‌های زیادی را دریافت می‌کنند ولی ما یک فضای آماده و مناسب برای جمع‌آوری و توزیع زکات داریم.

حمایت از ۶۰۰ بیمار صعب‌العلاج در استان

لطفی به طرح شفا به عنوان یکی دیگر از طرح‌های مهم کمیته امداد اشاره کرد و افزود: ۶۰۰ بیمار صعب‌العلاج در استان داریم که به این افراد کمک می‌کنیم و تلاش داریم که همه ظرفیت‌ها را برای رفع مشکلات این افراد به کار بگیریم.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: طرح‌های آتیه ایتام، طرح طاها، طرح کوثر، طرح کمک به زندانیان نیازمند، طرح روز قدس و . . . نیز از دیگر طرح‌های کمیته امداد است که هدف این طرح‌ها کمک به افراد نیازمند و محروم است.

 

 

 

 

 
کد خبر 2849286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha