۱۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۲۶

بهروز نعمتی مطرح کرد:

فدراسیون با هیچ‌ کشتی گیری تعارف ندارد/ شرایط حمید سوریان خاص است

فدراسیون با هیچ‌ کشتی گیری تعارف ندارد/ شرایط حمید سوریان خاص است

رئیس کمیته ورزش فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی و برخورد قهری برخی از کشتی‌گیران اعلام کرد فدراسیون کشتی عزم خود را جزم کرده و تعارفی با هیچکس ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز نعمتی در پاسخ به پرسش که چرا حمید سوریان با وجود حضور نیافتن در مسابقات انتخابی، بازهم به تیم ملی دعوت شد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: مدت ها بود که مسابقات انتخابی به شکلی که امسال برگزار شد نبود. خیلی از کشتی گیران جدید به اردو اضافه و خیلی از قدیمی‌‌ها هم حذف شدند.

وی افزود: البته در مورد سوریان نمی‌شد به سادگی از کنار این کشتی‌گیر گذشت چرا که بالاخره سال‌ها زحمت کشیده و مدال‌های رنگارنگی هم در مسابقات جهانی و هم در المپیک کسب کرده است. ممکن است او در هنگام مسابقات انتخابی مشکل و کسالتی داشته که نتوانست حضور یابد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس نهم ادامه داد: البته الان هم که به سوریان فرصت داده شده که به همراه دو کشتی‌گیر دیگر در وزن ۵۹ کیلوگرم به مسابقات لهستان اعزام شود و هرکس آن‌جا خودش را بهتر نشان دهد، به مسابقات جهانی ۲۰۱۵ آمریکا که کسب سهمیه المپیک ریو نیز است، می‌رود. یعنی هنوز حضور در تیم ملی قطعی نشده و کادرفنی بعد از مسابقات لهستان ترکیب اصلی را اعلام خواهند کرد.

نعمتی با بیان این‌که فدراسیون کشتی عزم خود را جزم کرده تا مسابقات انتخابی را ادامه دهد، یادآور شد: این مسابقات بعد از ۱۵ سال برگزار شده و فدراسیون اعتقاد دارد که در همه رده‌های جوانان، نوجوانان و بزرگسالان باید باشد. بالاخره عده‌ای موافق و عده‌ مخالف این مسابقات هستند. ما کمیته فنی خوبی داریم که اکثر بزرگان کشتی در آن حضور دارند. اگر کشتی گیری هم باشد که نتواسته در مسابقات انتخابی شرکت کند از او دعوت می‌کنند.

وی اضافه کرد: با برنامه‌ای که فدراسیون دارد می‌توانیم سال‌ها حرفی برای گفتن در کشتی داشته باشیم خیلی‌ها بودند که با کشتی گیران دوپینگی کار را پیش می‌بردند ولی امروز توان کشتی گیران و توان  فدراسیون بر برخورد با افرادی که می‌خواهند دنبال حاشیه باشند، مشخص بوده و مسلم است افراد دوپینگی باید سایه خودشان را از سر کشتی کم کنند.

رئیس کمیته ورزش فراکسیون ورزش مجلس تصریح کرد: موضوع دیگری که وجود دارد، این است که در سلامت کشتی گیران اصل را بر پیشگیری گذاشتیم و به همین منظور خود فدراسیون با آزمایشات مکرری که علاوه بر آزمایشات کمیته ملی المپیک یا ستاد مبارزه با دوپینگ می‌گیرد، پیشگیری‌های لازم را انجام می دهد.

وی خاطرنشان کرد: درهرحال بعد از ١٥ سال این مسابقات انتخابی برگزار می‌شود، عده‌ای بودند که  تیم ملی در اختیار آنها بوده و حالا ادعا دارند اما جوانان جویای نامی حضور دارند که به آن‌ها حتما فرصت داده خواهد شد.

نعمتی همچنین گفت: با هیچ کس تعارف نداریم من خودم در مسابقات شاهد بودم که جوان ١٩ ساله ای داشتیم که همه حریفان را پشت سر گذاشت و قهرمان شد که باید به این استعدادها میدان داد. درست است بعضی‌ها معترض و وارد حاشیه‌هایی می‌شوند ولی مسلم است که با ورود نفرات جدید به کشتی برای این رشته ارزش و اعتبار خوبی است.

به گزارش خانه ملت، کمتر از یک ماه قبل بود که مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کشتی در مشهد برگزار شد و کشتی‌گیران جوانی نیز موفق به کسب قهرمانی شده اما برخی از کشتی‌گیران قدیمی از حضور در تیم ملی بازماندند. غیبت حمید سوریان قهرمان وزن ۵۹ کیلوگرم کشتی فرنگی جهان و المپیک یکی از اتفاقات مهم این رقابت‌ها بود. سوریان که حتی برای مسابقات وزن کشی هم کرده بود روی تشک حاضر نشده و بعد از رقابت‌ها اعلام کرد که شرایط فیزیکی نامناسب باعث عدم حضور او شده و دوست دارد که همچنان در خدمت تیم ملی باشد.

کمیته فنی فدراسیون نیز بعد از تشکیل جلسه‌ای تصمیم گرفت که فرصتی دیگر به این کشتی‌گیر داده و با استفاده وی در تورنمت لهستان آمادگی‌اش سنجیده  و در صورت مثبت بودن شرایط به مسابقات جهانی ۲۰۱۵ آمریکا که کسب سهمیه المپیک نیز است، اعزام شود.

کد خبر 2850360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha