۲۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۲۲

در قالب طرح ایتام و محسنین؛

۵۰۰۰ حامی طی ماه رمضان در فارس جذب شد

۵۰۰۰ حامی طی ماه رمضان در فارس جذب شد

شیراز - قائم مقام کمیته امداد فارس گفت: در طول ماه مبارک رمضان تاکنون پنج هزار حامی در قالب طرح های اکرام ایتام و محسنین در استان برای کمک به یتیمان و فرزندان طلاق تحت پوشش جذب شدند.

کیوان نیازی در گفتگو با خبرنگار مهر ایجاد بستر مناسب برای تعالی  و تربیت فرزندان فاقد پدر، کاهش آلام و مشکلات مادی و معنوی فرزندان، احیای فرهنگ یتیم نوازی و کمک به ارتقا همبستگی و عدالت اجتماعی را از جمله اهداف اجرای طرح اکرام ایتام خواند و اظهار داشت: در این طرح پس از شناسایی ایتام و بررسی موقعیت اجتماعی و مشکلات آن ها، گرفتاری های آنان به اطلاع خیران می رسد و خیران سعی می کنند با پرداخت مبلغی تحت عنوان طرح، نیازهای مالی و معنوی این کودکان را برطرف کنند.

وی گفت: حدود ۱۵ هزار یتیم تحت پوشش این نهاد در استان است که توسط ۵۵ هزار حامی حمایت می شوند.

تلاش برای ارتقای حامیان اکرام ایتام به ۲۰۰ هزار نفر

قائم مقام کمیته امداد فارس با بیان اینکه سالانه ۲۰ درصد بر تعداد حامیان ایتام در استان افزوده می شود، گفت: با این وجود انتظار ما بیش از این است و امیدوار هستیم که حداقل ۲۰۰ هزار نفر از خیران استان حمایت از ایتام را عهده دار شوند.

نیازی بیان کرد: سال گذشته هشت هزار حامی جدید در سطح استان به طرح اکرام ایتام پیوستند ولی هنوز آماری درباره حامیانی که در سال ۹۴ به طرح پیوسته اند وجود ندارد.

وی اظهار داشت: اگرچه طرح اکرام ایتام در طول سال همواره در سطح استان جاری و ساری است و علاوه بر اینکه خیران قبلی عهده دار حمایت از ایتام دیگری نیز می شوند، خیران جدیدی به طرح اضافه می شود ولی در طول ماه مبارک رمضان  مردم به شکل خودجوش تری در طرح مشارکت می کنند که ممکن است یکی از علل آن تاثیرپذیری از امام علی (ع) به عنوان بزرگ ترین حامی ایتام باشد.

قائم مقام کمیته امداد فارس افزود: بحث افطار و اکرام ایتام در استان شدیدا قوت می گیرد و مردم به این سمت حرکت می کنند بتوانند علاوه بر سفره خانه های خود، سفره های افراد نیازمند را نیز رنگین کنند و افرادی را که از نظر معیشتی دچار مشکل هستند، تکریم کنند.

نیازی با بیان اینکه برنامه افطار و اطعام نیازمندان در تمام شب های ماه مبارک رمضان و در تمام شهرستان های استان دنبال می شود، عنوان کرد: در کنار برپایی سفره های افطاری یکی از سیاست های موجود سوق دادن خیران به سمت این مسئله است که مقداری از مواد غذایی را به شکل خشک و به شکل سبد غذایی به خانواده های نیازمندان تقدیم کنند تا این مواد به جای یک شب حداقل یک ماه برای خانواده دوام داشته باشد و بتوانند از آن استفاده کنند.

برنامه برای افزایش حامیان محسنین به ۱۰ هزار نفر

وی همچنین با اشاره به اینکه طرح محسنین نیز طرحی برای کمک به فرزندان طلاق تحت پوشش است، گفت: تمام هدف ما در این طرح آن است که به فرزندان طلاق که در محیط فوق العاده آسیب پذیری مشغول به تحصیل هستند کمک کنیم تا آینده درخشانی پیش رو داشته باشند تا با تحصیل در دانشگاه ها یا وارد شدن به بازارهای کار علاوه بر اینکه زندگی مناسبی برای خود آن ها رقم می خورد افراد مفید و سالمی نیز به جامعه تحویل داده شود.

قائم مقام کمیته امداد فارس گفت: ۳۷ هزار کودک که به خاطر جدایی پدر و مادر دچار آسیب های متعددی شده اند، تحت پوشش این نهاد قرار دارند.

نیازی ادامه داد: با توجه به اینکه طرح محسنین از جمله طرح هایی است که به تازگی در نهاد آغاز شده، تا پایان سال گذشته فقط سه هزار نفر حامی و در طول ماه مبارک رمضان نیز دو هزار حامی برای این طرح در استان جذب شده اند ولی تمام تلاش بر این است که تعداد حامیان طرح محسنین تا پایان ماه مبارک رمضان به ۱۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: مشارکت در طرح های محسنین و اکرام ایتام نیازی به متمول بودن فوق العاده زیادی ندارد و تعریف ما از این طرح آن است که هر حامی قادر باشد هر ماه حداقل ۲۰ هزار تومان به یکی از این فرزندان زیر ۱۸ سال کمک کند که البته کسی که توان مالی بیشتری داشته باشد قاعدتا کمک های بیشتری نیز انجام می دهد.

کد خبر 2857925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha