۲۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۱

در گفتگو با مهر مطرح شد:

انجام ۱۵ هزار بازرسی طی ماه رمضان در کرمانشاه/ ۸۷۰پرونده تشکیل شد

انجام ۱۵ هزار بازرسی طی ماه رمضان در کرمانشاه/ ۸۷۰پرونده تشکیل شد

کرمانشاه- معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن، تجارت استان کرمانشاه از انجام بیش از ۱۵ هزار بازرسی در طرح تشدید نظارت و پایش بازار ویژه رمضان و تشکیل ۸۷۰ پرونده تخلف طی این بازرسی‌ها خبر داد.

عباس سجادی راد در گفتگو با خبرنگار مهر، از اجرای طرح تشدید نظارت و پایش بازار ویژه ایام ماه مبارک رمضان ۹۴ در استان و با هدف تنظیم بازار و رعایت حقوق مصرف کنندگان خبر داد.

وی افزود: این طرح طی امسال نیز در راستای اجرای کمیسیون تنظیم بازار استان چون سنوات گذشته به اجرا در آمده و طی آن اقدامات اجرایی و نظارتی در سطح بازار صورت گرفت.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن، تجارت استان کرمانشاه تصریح کرد: در اجرای طرح امسال نیز چون سنوات گذشته تاکید ما بر روی فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای بوده که از قبل برنامه ریزی شده و فروشگاههای بزرگ هم اعلام آمادگی کردند تا کالا‌ها را با کیفیت مناسب عرضه کنند.

وی با تاکید بر بازرسی از مرحله تولید تا مصرف گفت: بیش از ۱۵۰ واحد از فروشگاههای بزرگ زنجیره ای در طرح فروش فوق العاده در استان مشارکت داشتند که طی این طرح مورد بازرسی قرار دارند.

سجادی راد تصریح کرد: فروشگاه های مذکور کالاهای خود را با تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درص به مصرف کنندگان عرضه کرده و کالاهایی چون شکر، برنج و گوشت قرمز با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان بود.

وی یادآور شد: طرح نظارت در سطح بازار از تولید تا مصرف اجرا شده و طی آن همواره از واحدهای تولیدی و فروشندگان و عواملی که در عرضه کالاها و خدمات در ماه رمضان دخیل هستند بازرسی و نظارت به عمل می آید.

معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت از همکاری و مشارکت نهادهای ناظر چون تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و سایر دستگاههای نظارتی مسئول که در تولید و عرضه نقش دارند، در اجرای طرح نظارت ویژه رمضان خبرداد.

وی افزود: بازرسی های مذکور در قالب بازرسی های موردی و گشت های مشترک بین نهادهای ناظر انجام شده است.

سجادی راد به پایش روزانه بازار در سراسر استان اشاره کرد و گفت: ۲۵ اکیپ بازرسی مشترک شامل دو تا پنج بازرس در این پایش ها و گشت ها حضور داشته و اقدام به بازرسی و نظارت روزانه کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: در کنار گشت های مشترک، با مشارکت ادارات ذیربط از جمله بهداشت و درمان، استاندارد و ... گشت های موردی و روزانه نیز انجام گرفت.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت، کالاهای مورد بازرسی را به طور عمده شامل انواع لبنیات و موارد پروتینی، انواع شیرینی ها، برنج، شکر، روغن و و... دانست.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کمبودی در بازار نداریم تصریح کرد: از نظر موجودی کالا هیچ گونه کمبودی نداریم و  بازار ماه مبارک رمضان در استان کرمانشاه از آرامش خاصی برخوردار بوده و هست.

سجادی راد یادآور شد: از خریداران و مصرف کنندگان انتظار داریم که هرگونه تخلفی را در هر زمینه کالایی با شماره ۱۲۴ در جریان بگذارند.

وی افزود: هم‌چنین انتظار مان این است که متصدیان واحد های صنفی نیز رعایت مصرف کنندگان را کرده و با اعمال انصاف صنفی که دارند در راستای تامین رضایت حداکثری مردم تلاش کنند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت، در پایان از انجام ۱۵ هزار و ۷۴۰ بازرسی از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون در استان خبرداد و گفت: طی بازرسی های مذکور ۸۷۰ پرونده تخلف تشکیل و هزار و ۲۶ گزارش و شکایت مردمی نیز به ما اعلام شده است.

کد خبر 2860379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha