آموزش مهارت‌های فناوری اطلاعات به مدیران دستگاهها

آموزش مهارت‌های فناوری اطلاعات به مدیران دستگاهها

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: مهارت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، طی دوره‌های چند روزه‌ به‌صورت فشرده به مدیران فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی آموزش داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نصرالله جهانگرد در کارگاه سه روزه آموزشی حاکمیت اینترنت، گفت: در کنار اهمیت بخش‌های فنی برای توسعه دولت الکترونیک در کشور، مهارت نیروی انسانی در بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری انجام‌شده در دولت الکترونیک نیز بسیار با اهمیت است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه سه روزه آموزشی حاکمیت اینترنت که با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران و مرکز آموزش توسعه «فاوا» آسیا و اقیانوسیه اظهار داشت: هدف این دوره‌ها، افزایش توان و خبرگی نیروی انسانی است بنابراین نقش بسیار موثری در ارتقای بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری انجام شده در دولت الکترونیک دارد.

جهانگرد با تاکید بر اینکه در حال حاضر افزایش مهارت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات- ICT - برای ارائه خدمات دولت الکترونیک بسیار مهم است، گفت:‌ انتظار داریم با مبادله این تجربیات و آموزش‌ها، ایران وضعیت بهتری در ارائه خدمات دولت الکترونیک کسب کند.

معاون وزیر اطلاعات افزود: سازمان ملل از چند سال پیش شاخه‌ای را در آسیا برای توسعه ظرفیت‌های انسانی ایجاد کرد و در این رابطه مرکز آموزش‌های توسعه ICT در منطقه آسیا و اقیانوسیه منابعی را درباره افزایش مهارت‌های ICT تهیه کرده‌ که طی هماهنگی‌ این منابع در ایران ترجمه شد؛ براین اساس اکنون ۲۰ عنوان کتاب با موضوعات افزایش دانش و مهارت‌های ICT مدیران و متخصصان ترجمه شده و توسط مدرسان این مرکز طی دوره‌های چند روزه‌ای به‌صورت فشرده به مدیران IT دستگاه‌ها آموزش داده می‌شود.

جهانگرد گفت: این آموزش‌ها سرآغازی برای اشاعه مهارت‌های ICT در دستگاه‌های اجرایی خواهد بود و در نهایت به‌صورت دوره‌های گسترده در سطح ملی توسعه می‌یابد و باعث افزایش دانش و مهارت IT مدیران و متخصصانی که در این حوزه در کشور خدمات ارائه می‌کنند، می‌شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: دولت الکترونیک علاوه بر بخش‌های فنی دارای بخش مهمی به نام سرمایه انسانی است که این افراد باید مهارت کافی در بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری انجام‌شده در دولت الکترونیک را داشته باشند.

به گزارش مهر، کارگاه سه روزه آموزشی حاکمیت اینترنت با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران و مرکز آموزش توسعه «فاوا» آسیا و اقیانوسیه از امروز دوشنبه در مرکز تحقیقات مخابرات ایران برپا شد.

کد خبر 2868640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha