۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۴۰

عضو قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه جوادالائمه(ع):

امر به معروف و نهی از منکر کارسازترین شیوه تعامل اجتماعی است

امر به معروف و نهی از منکر کارسازترین شیوه تعامل اجتماعی است

بجنورد- عضو قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از کارسازترین شیوه های تعامل اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی، سرهنگ محمد رضا شجاع در خصوص مسئله مهم امر به معروف و نهی از منکر گفت: با نهادینه کردن معروف ها در جامعه، منکر جایگاه خود را از دست می دهد در واقع برای مقابله با منکر یک راهکار عاقلانه و واقع بینانه وجود دارد که آنهم گسترش معروفات است.

وی اظهار داشت: امروز وظیفه امر به معروف و نهی از منکر به عهده تمامی آحاد جامعه است که باید مهارت های آن را بیاموزند.

سرهنگ شجاع با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: یکی از شیرین ترین، کارآمدترین و کارسازترین شیوه های تعامل اجتماعی به فرموده معظم له همین امر به معروف و نهی از منکر است.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر، جامعه و کشور را به سمت صلاح، رستگاری و پیشرفت هدایت می کند و جامعه ای که تمام افراد آن اخلاق مدار، رفتارمدار و خیرخواه یکدیگر باشند، هرگز آسیبی نخواهد دید.

عضو قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: با انجام این فریضه الهی، جامعه به سمت قله های پیشرفت حرکت کرده و عنایات خداوند متعال در رسیدن به تمدن نوین اسلامی مردم آن جامعه را همراهی خواهد کرد.

سرهنگ شجاع افزود: بر این اساس قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه جواالائمه(ع) در راستای طرح های مورد نظر با همکاری نواحی تابعه، پایگاه و حوزه های مقاومت و آحاد پاسداران و مردم، این فریضه مهم را در اقصی نقاط استان به پیش می برد.

اجرای طرح هفت گانه امر به معروف و نهی از منکر

وی بیان داشت: طرح های ۷ گانه امر به معروف و نهی از منکر شامل طرح اصلاح محله محور، طرح ارشاد عوامل اصلی منکرات، طرح امر به معروف و نهی از منکر در اقشار تخصصی بسیج، طرح گردشگری تعالی بخش، طرح اصلاح محله های آلوده، طرح امر به معروف زبانی و طرح دجال واره است.

سرهنگ شجاع گفت: هفت طرح مذکور مکمل یکدیگر بوده و هر طرح بخشی از نیازهای فردی و اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر را پوشش می دهد.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح، هدف اصلی گسترش معروفات و مقابله با منکرات است.

سرهنگ شجاع، سوق دادن مردم به سمت نقاط مثبت و نقش آفرینی آحاد مردم به ویژه بسیجیان و پاسداران در اجرای این طرح را زمینه ساز ایجاد بستری مطمئن برای آحاد جامعه حول محور ارزشهای اسلامی دانست.

وی اظهارداشت: امروز دشمن از طریق امواج، رسانه ها، سایت ها و شبکه های ماهواره ای به جنگ این اعتقادات آمده و می خواهد با پیاده کردن اهداف خود، زندگی مصرفی، بی بند و باری، سبک زندگی به شیوه غربی را ترویج و اصالت خانواده ها را از بین ببرد.

وظیفه بسیج در اجرای طرح

سرهنگ شجاع افزود: بسیج به عنوان یک مجموعه دینی و ارزشی در حوزه فرهنگی خود را ملزم می داند که با این توطئه دشمن که در قالب جنگ نرم به میدان آمده، مقابله کند و در این راستا از تمامی ظرفیت های بسیج در اجرای کامل این طرح استفاده خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه در یک سال گذشته موفقیت های بسیار خوبی در سطح استان به دست آمده است، تصریح کرد: انجام این دو فریضه بزرگ الهی، تضمین کننده اقامه سایر فرایض الهی خواهد بود.

سرهنگ شجاع، تشکیل شوراهای امر به معروف در پایگاه های بسیج، مساجد، محلات و بازار با کمک اتحادیه ها راکمک بزرگی در اجرای موفق این طرح دانست و بر فراگیری آموزش و توانمند کردن افراد از طریق کسب مهارت های لازم در ترویج این گفتمان تاکید کرد.

اجرای موفق طرح دجال واره در سال گذشته

 وی خود اهدایی بالغ بر ۱۰۳۷ ست ماهواره به پایگاه های بسیج استان را در طی سال گذشته و در راستای  اجرای طرح دجال واره، گوشه ای از فعالیت های موفق ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان عنوان کرد.

عضو قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی بیان داشت: بر اساس آخرین نظر سنجی، در یک سال گذشته استفاده از شبکه های ماهواره ای در این استان ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی اظهار امیدواری کرد که با تلاش و همکاری مردم استفاده از ماهواره در سطح استان به پایین ترین حد ممکن رسیده و آثار مخرب استفاده از این ابزار، به کاهش آسیب های اجتماعی در بین جوانان و خانواده ها منجر شود.

کد خبر 2873779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha