۱۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۵۶

مدیر کل گمرک استان کرمانشاه خبر داد:

رشد ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات استان کرمانشاه

رشد ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات استان کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات استان کرمانشاه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گمرکات استان کرمانشاه، محسن مصطفائی اظهار داشت: در چهار ماهه نخست سال جاری ۳۳۸ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۴۷۹ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۳۵۷ هزار و ۳۲۳ تن از گمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان، پاوه و بازارچه های مرزی پرویزخان و شوشمی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه  سال ۹۳ از نظر ارزش ۲۰ درصد و از نظر وزنی ۱۵ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در چهار ماه نخست امسال تشريفات صادرات از گمرک کرمانشاه ۱۴۵میلیون و ۸۲ هزار و ۸۹۱ دلار کالا به وزن ۶۱۱ هزار و ۵۹۸ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۵۰ درصد و از حیث وزن ۳۲ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: درچهار ماهه نخست امسال، گمرک کرمانشاه سهم نخست میزان صادرات را در بین گمرکات و بازارچه های استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است.

مصطفایی افزود: دراین مدت نیز تشريفات صادرات از گمرک پرویزخان ۱۴۰ میلیون و ۷۸۲ هزار و ۸۹ دلار کالا به وزن ۳۱۸ هزار و ۱۵ تن بوده است.

وی  افزود: تشريفات صادرات از گمرک خسروی نیز ۲۷ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۲۴۶ دلار کالا به وزن ۳۶۶ هزار و ۵۶۷ تن است.

مدیرکل گمرکات کرمانشاه، عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را سیمان خاکستری، لوازم خانه داری و پاکیزگی از نوع پلاستیک، حیوانات زنده از نوع گوسفند، گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی، کود اوره، لبنیات، تیره آهن و هندوانه عنوان کرد و گفت: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می شود.

مصطفائی افزود: در چهار ماهه نخست سال جاری از گمرکات استان کرمانشاه  به ۲۴ کشور دنیا صادرات صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک کشور به مجموع کشورهای هدف کالاهای صادراتی استان اضافه شده است.

کد خبر 2878585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha