۳ شهریور ۱۳۹۴، ۸:۵۱

جودو قهرمانی جهان؛

طلای سبک وزن به میزبان رسید/ ناکامی مدال‌آوران دوره گذشته

طلای سبک وزن به میزبان رسید/ ناکامی مدال‌آوران دوره گذشته

فینال تمام قزاقستانی وزن ۶۰- کیلوگرم رقابتهای قهرمانی جهان جودو را «اسمتوف» به سود خود خاتمه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای جودو قهرمانی جهان امروز دوشنبه با حضور ۷۹۲ جودوکار از ۱۲۰ کشور جهان به میزبانی قزاقستان در آستانه آغاز شد. در روز نخست این مسابقات جودوکاران وزن ۶۰ کیلوگرم به مصاف رقبای خود رفتند. در این وزن ۶۱ جودوکار حضور داشتند که «اورکان صفراف» نفر اول رنکنیگ جهانی غایب بزرگ در بین آنها محسوب می‌شد. در حضور مدعیان جدی این وزن دو جودوکار از کشور میزبان راهی بازی پایانی شدند.

«یلداس اسمتوف» و «رستم ایبراف» با شکست رقبای خود راهی بازی پایانی شدند تا روز نخست این مسابقات شاهد یک فینال تمام خانگی باشد. این جدال که در پایان ۵ دقیقه مبارزه به تساوی رسیده بود، در نهایت با اخطاری که نصیب «ایبراف» در وقت‌های اضافه شد، به سود «اسمتوف» خاتمه يافت. وی طلا گرفت و «ایبراف» به نشان نقره دست يافت و مدال‌های برنز را هم «کیم وون‌جین» از کره‌جنوبی و «تروو شیشمه» از ژاپن بدست آوردند.

در این وزن هیچکدام از مدال آوران سال گذشته رقابتهای جهانی موفق به کسب مدال نشدند. «گانبات بولدباتار» از مغولستان، «روسلان مودورانوف» از روسیه، «پاپاناشویلی» از گرجستان و «تاکانو» از ژاپن که سال گذشته در «چلیابینسک» موفق به کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز شده بودند، امسال راهی به سکو پیدا نکردند. نکته مهم در مورد این وزن اینکه هر چهار مدال به جودوکاران آسیایی رسید.

در بخش بانوان هم در وزن ۴۸- کیلوگرم، «پارتو» از آرژانتین طلا گرفت. «آسامی» از ژاپن، «کندو آمی» از ژاپن و «کیونگ» از کره‌جنوبی مدال‌های طلا، نقره و برنز را کسب کردند. 

این دوره از مسابقات امروز سه‌شنبه با برگزاری رقابتهای ۵۲- کیلوگرم بانوان و ۶۶- کیلوگرم مردان پیگیری می‌شود. 

کد خبر 2894630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha