۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۲۵

معاون هنری وزیر ارشاد:

ثبت خط نستعلیق ایرانی در یونسکو از برنامه‌های آتی معاونت هنری است

ثبت خط نستعلیق ایرانی در یونسکو از برنامه‌های آتی معاونت هنری است

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از دو نمایشگاه «از فرش تا عرش» و «صلح و سلام» در فرهنگسرای نیاوران اعلام کرد ثبت خط نستعلیق ایرانی در یونسکو از جمله برنامه های آتی معاونت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز دوشنبه ۲ شهریورماه از دو نمایشگاه «از فرش تا عرش» و «صلح و سلام» بازدید کرد.

مرادخانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه خوشنویسی «صلح و سلام» گفت: برپایی چنین نمایشگاه هایی سطح آگاهی و معرفت مردم را بالا می برد و امیدوارم با توجه به این که آثار به زبان غیر ایرانی هم ترجمه نوشته شده بتوانیم در کشورهای مختلف این قبیل آثار را به نمایش بگذاریم و پیام صلح ایران را با زبان هنر بیان کنیم.

وی خط نستعلیق ایرانی را  هنری تحسین شده در مجامع بین المللی عنوان کرد و اظهار کرد: خط نستعلیق ایرانی را خیلی از کسانی که در حوزه ادبیات کار می کنند به گونه ای توصیف می کنند که دائما در حال حرکت است. در دنیا خط نستعلیق خطی بی نظیر و تحسین شده است. این هنر جایگاه خاصی در مجامع بین المللی  دارد. در سال گذشته که سفری به آمریکا داشتم به موزه ای رفتیم  که کار های دوره قاجار را به نمایش گذاشته بودند و دیگر  آثارموزه حول محور آن کار ها بود. این مهم نشان می دهد که  مردم دنیا با هنر ایرانی آشنایی خوبی دارند. آثار خوشنویسی هنرمندان ایرانی در این کارها به خوبی دیده می شد.

وی همچنین از ثبت خط نستعلیق ایرانی خبر داد و گفت: ثبت خط نستعلیق ایرانی در یونسکو از برنامه های آتی معاونت هنری است.

بازدید از نمایشگاه از «فرش تا عرش»

مرادخانی در ادامه بازدید خود از نمایشگاه های دایر در فرهنگسرای نیاوران که با همراهی سید عباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری این فرهنگسرا صورت گرفت، به نمایشگاه «از فرش تا عرش» رفت.

مرادخانی پس از تماشای آثار در خصوص نمایشگاه قلمکاری و خوشنویسی «از فرش تا عرش» گفت: از همه کسانی که دست اندکار برپایی این نمایشگاه بودند تشکر می کنم. در واقع بازدیدکنندگان نمایشگاه «از فرش تا عرش» فهم جدیدی از موضوع اصالت را درک و دریافت می کنند. آثار و قدرتی که خطاط در خلق این آثار ایجاد می کند نشان دهنده این است که  همه چیز حساب شده و دقیق صورت پذیرفته که این مهم  نیز نوید اتفاقات خوبی در آینده را می دهد.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: فصل خوبی را در زمینه برپایی کارهای هنری در فرهنگسرای نیاوران شاهد هستیم. امیدوارم اتفاقاتی از این دست بیشتر روی دهد و  حرکت ها و جنبش های خوب و نویی در حوزه هنر انجام شود.

نمایشگاه خوشنویسی «صلح و سلام» مجموعه آثاری همراه با خوشنویسی لاتین از هادی دربان حسینی جمعه۳۰ مرداد ماه و نمایشگاه «از فرش تا عرش» همزمان با آغاز دهه کرامت شامگاه یکشنبه ۲۵ مرداد ماه در نگارخانه های فرهنگسرای  نیاوران گشایش یافت.

کد خبر 2895203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha