۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۳۹

لاریجانی در جشنواره لقمان حکیم:

آموزش پزشکی در حوزه نوآوری دارای خلاء جدی است

آموزش پزشکی در حوزه نوآوری دارای خلاء جدی است

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: در حوزه نوآوری در آموزش پزشکی در بین ۱۳۶ کشور در رتبه ۱۲۰ قرار داریم که خلاء جدی را در این حوزه نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، باقر لاریجانی امروز در دومین جشنواره لقمان حکیم دانشگاه آزاد، گفت: توسعه کمی و کیفی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، از سیاست های کلی نظام سلامت به شمار می رود.

وی افزود: چالش اساسی در حوزه علوم پزشکی و سلامت بحث نوآوری است که باید در دانشگاه ها مد نظر قرار بگیرد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با بیان اینکه کشور ایران رتبه دهم آموزش را در دنیا دارد، گفت: خوشبختانه در بسیاری از رشته ها پیشرفت داشته ایم و بیماران می توانند خدمات موردنیاز خود را در داخل کشور دریافت کنند، ما باید آموزش گسترده ای را ایجاد کنیم تا دانشجویان بتوانند در محل زندگی خود به تحصیل بپردازند که خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در این مسیر به خوبی گام برداشته است.

لاریجانی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی مسئولیت تربیت تعداد زیادی از افراد را برعهده دارد که این موضوع موجب ایفای نقش بسزایی در آموزش حوزه سلامت می شود و از سوی دیگر به علت گستردگی وسیعی که دارد، می تواند در تحقق آمایش سرزمین نقش برجسته ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه آماده ایم تا تعامل گسترده ای با دانشگاه آزاد ایجاد کنیم، گفت: سیاست های حاکم بر آموزش پزشکی کشور در راستای واگذاری مأموریت هاست. در همین راستا آمادگی داریم نقش های مهمی را به دانشگاه آزاد اسلامی واگذار کنیم و امیدواریم با یک مدل موفق، این مسیر را پیش ببریم.

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: اصولا انجام کار در حوزه علوم پزشکی به صورت غیردولتی کار بسیار سختی است، اما تیم مدیریتی جدید دانشگاه آزاد با مدیریت علم مدارانه توانسته در این جهت به خوبی حرکت کند که در همین راستا ما می توانیم این دانشگاه را به عنوان یک مدل موفق در بخش خصوصی معرفی کنیم.

لاریجانی به اقدامات انجام شده در حوزه پزشکی اشاره کرد و افزود: از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه می توان تهیه نقشه راهبردی برای توسعه آموزش پزشکی، آمایش سرزمین راهبردی برای توسعه آموزش علوم پزشکی، تهیه سند ملی در زمینه پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر، طراحی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی و راه اندازی مرکز ملی تحقیقات راهبردی پزشکی را نام برد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تنها برند غیردولتی در عرصه پزشکی است که می تواند در گسترش و بهبود حوزه پزشکی خدمات شایانی داشته باشد و یک مدل موفق در عرصه غیردولتی باشد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با بیان اینکه برای داشتن آموزش پاسخگو باید به سمت دانشگاه های هزاره سوم یعنی دانشگاه های کارآفرین حرکت کنیم، گفت: با قدم گذاشتن در مسیر راه اندازی دانشگاههای نسل سوم که دارای ویژگی هایی نظیر دارا بودن آزمایشگاههای نوآور، تناسب سازی کوریکولوم های آموزشی و... است، قدم برداریم.

در این مراسم با اهدای لوح و هدایایی از خدمات دکتر لاریجانی در حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و برگزیدگان جشنواره لقمان تقدیر شد.

کد خبر 2895404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha