۴ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۱۵

جودو قهرمانی جهان؛

کره جنوبی طلای ۶۶ کیلوگرم را بدست آوردند

کره جنوبی طلای ۶۶ کیلوگرم را بدست آوردند

جودوکار جوان کره جنوبی روز گذشته در وزن 66 کیلوگرم همه رقبا از جمله قهرمان ژاپنی دورق قبل جهان را شکست داد و طلا گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، روز دوم از رقابتهای جودو قهرمانی جهان به رقابت اوزان ۶۶- کیلوگرم مردان و ۵۲- کیلوگرم اختصاص داشت. در بخش مردان بازهم شاهد شکست مدعیان جهانی بودیم و ژاپنی‌ها که سال گذشته توسط «ماساهی ابنوما» موفق به کسب طلای این وزن شده بودند، این بار به چهره‌ای جوان از کره جنوبی نتیجه را واگذار کردند. 

نکته جالب اینکه «پائولوف» روسی که در چیلیابینسک ۲۰۱۴ دیدار نهایی را به ابنومای ژاپنی واگذار کرده بود، این بار به «ان بیول» جوان از کره جنوبی باخت و دومین فینال متوالی جهان را با مدال نقره پشت سر گذاشت. مدال برنز هم به جودوکار رژیم اشغالگر قدس و «رشید سوبیرف» قهرمان پیشین جهان و المپیک از ازبکستان رسید. 

در این وزن «زانتیارا» از اوکراین نفر اول رنکینگ جهانی و دارنده مدال برنز ۲۰۱۴ جهان، «تمرلان داوادورج» نفر سوم رنکینگ از مغولستان، «شرشان» نفر چهارم رنکینگ از بلاروس و  «ماساهای ابنوما» نفر چهارم رنکینگ و قهرمان دوره قبل نفراتی بودند که موفق به کسب مدال نشدند.

در بخش بانوان هم مدال طلا به «می‌سوتو ناکامورا» از ژاپن رسید. «چیتو» از رومانی نقره گرفت و مدال برنز هم به «شریپنک» از بلاروس و «میراندا» از برزیل تعلق گرفت. 

چهارشنبه چهارم شهریورماه در روز سوم این مسابقات جودوکاران اوزان ۷۳- کیلوگرم مردان و ۵۷- کیلوگرم زنان برگزار خواهد شد. 

کد خبر 2895798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha