۱۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۳۳

تمرین مشترک نیروی دریایی ایران و هند برگزار شد

تمرین مشترک نیروی دریایی ایران و هند برگزار شد

بندرعباس - ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش هند پس از انجام تمرین مشترک دریایی با دو ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سبلان و البرز، ایران را به مقصد هند ترک کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از منطقه یکم دریایی ارتش، راما کریشنان فرمانده ارشد ناوگروه در حاشیه تمرین مشترک نیروی دریایی هند و ایران گفت: فرهنگ تمدن ایرانی هندی قدمتی بیش از  سه هزار ساله دارد و این موضوع بیانگر اشتراکات فرهنگی و اقتصادی دو کشور است.

کریشنان در ادامه با بیان اینکه آینده مردم کشور هند به دریا مرتبط است، بیان داشت: ایران و هند ذاتا قدرت های دریایی هستند. به این ترتیب ضرورت همکاری دو جانبه ایران و هند می تواند به برقراری امنیت منطقه ای کمک کند.

در ادامه این مراسم امیر دریادار آزاد با بیان اینکه دنیا در حال دگرگونیست و روز به روز نقش مردم در سیاست های دنیا بیشتر می شود، اظهار داشت: در دوران گذشته دولت ها بر اساس خواسته های دنیوی و منافع خود به سایر کشورها دست اندازی می کردند. تاریخ کشور هند این را به خوبی نشان می دهد و مردان بزرگی همچون گاندی و سایر مردان تاثیرگذار سیاسی و مردم نشان دادند که سرنوشت کشورشان را مردم تامین می کنند .

فرمانده منطقه یکم نداجا گفت: در دریای شمال اقیانوس هند و حاشیه شرقی اقیانوس هند بیش از نیمی از جمعیت دنیا زندگی می کنند و ۷۵ درصد انرژی دنیا در شمال اقیانوس هند و در حوزه خلیج فارس است. ما معتقدیم دو کشور بزرگ ایران و هند، همچون گذشته می توانند صحنه اقتصاد را به نفع این منطقه رقم بزنند و مردم خیالشان راحت باشد.

ناوگروه نیروی دریایی ارتش هند دیروز بعد از جدا شدن از اسکله ،تمرین مشترک دریایی با دو ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سبلان و البرز انجام دادند. این تمرین مشترک در قالب تمرین  passex برای آمادگی دریایی انجام گرفت و ناوگروه هندی پس از تمرین ایران را به سمت هند ترک کرد.

 

کد خبر 2901945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha