۱۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۷:۰۹

معاون فرماندهی انتظامی قروه:

نیروی انتظامی نماد کامل همدلی و همزبانی در یک جامعه مردم محور است

نیروی انتظامی نماد کامل همدلی و همزبانی در یک جامعه مردم محور است

قروه- معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان قروه گفت: نیروی انتظامی نماد کامل همدلی و همزبانی در یک جامعه مردم محور است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرگرد سعید سلطانی عصر امروز پنجشنبه در نشست تخصصی اتاق فکر هماهنگی هفته ناجا با حضور کارشناسان و صاحبنظران و نیز اصحاب رسانه در شهرستان قروه، اظهار داشت: به یقین نیروی انتظامی به مثابه یکی از نهادهای مهم و بنیادین اجتماعی و امنیتی دارای وظایف و مأموریت های خطیری در فرآیند تأمین امنیت پایدار و همه جانبه و مراقبت از آن است.

به گفته وی امروز پلیس مظهر و نهاد عدالت و مبارزه با ظلم، قانون گریزی و تجاوز به حقوق دیگران است لذا برقراری امنیت یکی از مؤلفه های مهم و بسترساز شکل گیری توسعه پایدار است که نیروی انتظامی نقش و کارکردی جدی در تحقق آن خواهد داشت.  

سلطانی تصریح کرد: حیطه عملکرد نیروی انتظامی با مقوله سبک زندگی و برخی مصادیقی که مقام معظم رهبری برای آن برشمردند ارتباط و همپوشانی جدی دارد که این امر بر اهمیت عملکرد این حوزه می افزاید.

وی بر مقوله برخورداری از امنیت در زندگی اجتماعی از نظر دین اسلام اشاره کرد و یادآور شد: دین اسلام امنیت را یکی از اصول زندگی و حالتی پرهیزناپذیر در زندگی جمعی و عنصری ضروری در بهره وری از مزایا و مواهب حیات و نیز زمینه ساز تکامل و ارتقای بشر پنداشته و از آن با عنوان یکی از مقدسترین آرمانهای بشری و الهی یاد کرده است.  

به گفته سلطانی امنیت از بزرگترین نعمت هایی است که بخش عمده ای از آن به دست نیروی انتظامی تأمین می شود.

این مقام مسئول اقتدار، عزت، احساس مهربانی و خدمت به مردم، دقت و مراقبت در انجام وظیفه قانونی، درستکاری و امانتداری، دفاع از ارزشهای اسلامی را از ویژگیهای اصیل نیروی انتظامی از دیدگاه مقام معظم رهبری خواند.

سلطانی در ادامه با تاکید بر تعامل بهتر و بیشتر با مردم، گفت: همبستگی، انسجام ملی و عمومی و نیز آرامش گسترده، حاصل وجود نظام عقیدتی مسلط در جامعه است. هر قدر نیروی انتظامی بتواند با این نظام، صادقانه مرتبط شود، با آن احساس همدلی کند و خود را متعلق به آن بداند، اعتماد عمومی را بیشتر به خود جلب خواهد کرد.

به گفته سرگرد سلطانی نیروی انتظامی نیاز یک جامعه آرمانی بوده و همه اندیشمندان اجتماعی بر ضرورت وجود چنین نیرویی در تمام جوامع تأکید دارند بنابراین امنیت، اعتماد، سلامت، پویایی و نشاط ثمره حضور نیروی انتظامی در جامعه است.

اجرای بالغ بر ۸۰ برنامه در هفته ناجا

سرگرد سعید سلطانی در ادامه با اشاره به پیش رو بودن هفته ناجا اظهار داشت: در هفته ناجا اصل جامعه محوری پلیس در تولید امنیت باید پر رنگ شود و به مشاركت و نقش مردم در تولید امنیت در این هفته بیش از گذشته پرداخته شود.
این مقام مسئول یادآور شد: نیروی انتظامی باید بستر مشاركت عمومی مردم در تولید امنیت را ظرفیت سازی و بكارگیری نماید و هفته ناجا فرصت خوبی برای این امر است.
وی رفتار و سلوك دینی و حرفه ای را دو مولفه مهم برای كاركنان دانست و گفت: اگر می خواهیم در هفته ناجا توفیقات بیشتری داشته باشیم لازم است بر روی دو مولفه ذكر شده بیشتر کار کنیم.

سلطانی «اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی، امنیت و آرامش» را شعار هفته ناجا امسال نام برد و به نامگذاري سال ۹۴ از سوي مقام معظم و تاکيد ايشان بر مفهوم همدلی و همزبانی اشاره کرد و گفت: همدلی و همزبانی به این معناست که باید یک تعامل سازنده با ضریب امنیت کافی در جامعه ایجاد و زمینه های اعتماد سالم اجتماعی را برقرار کنیم.

به گفته وی یکی از ویژگیهای مهمی که مقام معظم رهبری برای نیروی انتظامی بیان فرموده اند «اقتدار پلیس» است و بنا به فرموده ایشان نیروی انتظامی باید دارای اقتدار باشد. در واقع اقتدار یک امر معنوی است لذا باید وضعیتی به وجود آید که هم نیروی انتظامی در خود احساس قدرت کند و هم آحاد ملت دریابند که پاسدار و حافظ امنیت فردی و اجتماعی آنان یک مجموعه مقتدر است و می تواند از مردم دفاع کند.  

وی در ادامه به تشریح و اعلام برنامه های هفته ناجا پرداخت و افزود: برپایی صبحگاه مشترک، حضور در نماز جمعه، ‌ برگزاري نمايشگاه فضاي مجازي و آموزش همگاني در مدارس، پياده روي خانوادگي کارکنان ناجا و خانواده هاي آنان، برگزاري دعاي ندبه در ستاد فرماندهي يگان ويژه، تقدیر و تجلیل از کارکنان نمونه و حافظان قرآن، خاطره گویی همکاران ناجا، تقدیر از فرزندان محجبه، ارائه مشاوره و خدمات رایگان در مناطق محروم و ... را از جمله برنامه‌هاي هفته ناجا برشمرد.

سعید سلطانی همچنین به برگزاري ورزش هاي رزمي و دفاع شخصي و مسابقات ورزشي، ويزيت رايگان پزشکي به مردم در تمام مراکز بهداشتي و درماني ناجا، اهداي خون توسط کارکنان، برگزاري نشست خبری و تشکیل اتاق فکر، حضور فرماندهان ارشد پليس در مراکز ۱۹۷ به عنوان دیگر برنامه های هفته ناجا اشاره کرد.

معاون اجتماعي ناجا راه اندازي شهرک آموزش ترافيک، برگزاري تئاتر درماني با موضوع آسيب هاي اجتماعي، برگزاري جشنواره قرآني و تجليل از حافظان قرآني، گردهمايي پليس‌هاي افتخاري و نگهبانان محله، برگزاري مانور موتورسواران، تجليل از شهروندان قانون مدار و ... را از ديگر برنامه هاي هفته ناجا عنوان کرد.

کد خبر 2912523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha