۲۸ بهمن ۱۳۸۴، ۱۳:۵۸

امامان و خطيبان مساجد كويت آموزش مي بينند

به منظور مقابله با خشونت و افراط و تفريط، امامان و خطيبان مساجد كويت آموزش مي بينند.

به گزارش خبرنگارگروه دين و انديشه"مهر"، اداره مساجد كويت اعلام كرد: كميته عالي اين كشور به منظور آشنا كردن امامان و خطيبان مساجد با نقش و وظايف آنها برنامه هاي آموزشي ارائه مي دهد.

به گزارش خبرگزاري كويت (كونا)، اين برنامه ها به منظور مبارزه امامان و خطيبان مساجد با افكار خشونت و تفريط است كه در آموزشگاههاي عربي اين كشور به آنها آموزش داده مي شود.

مديريت اين برنامه ها به عهده احمد عصفور بوده كه تا پايان سال جاري ادامه دارد. امامان و خطيبان به 5 گروه تقسيم مي شوند و در 6 دوره فشرده  آموزش مي بينند تا علاوه بر آگاهي از نقش و وظايف خود به منظور مواجه شدن با افكار خشونت و زياده روي آمادگيهاي لازم را كسب كنند.

آموزش اولين گروه از اين هفته آغاز و تا 21 مارس ( 1 فرودين ) ادامه دارد و انديشمندان، فقهاء و علماي برجسته براي آنها سخنراني كرده و آموزشهاي لازم را به آنها ارائه مي دهند.

در دوره اول دكتر بشير رشيدي و دكتر عثمان عبد رحيم در زمينه "غلو شيوه و تصاوير ذهني" سخنراني مي كنند. در دوره دوم دكتر احمد بوزبر در زمينه " آزادي فكري و ارزشهاي مبارزه با خشونت"، در دوره سوم دكتر صلاح صاوي در زمينه" اسباب ديني و سياسي "، دوره چهارم دكتر ابوالفتح بيانوني با موضوع " فقه" و دوره پنجم و ششم احمد ريسوني در زمينه" شيوه دينداري معاصر" و " هدف فقه" سخنراني خواهند كرد.

کد خبر 291294

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha